Početna » Društvo » LGBTQ zajednica u Americi gubi velike sponzore podrške – šta stoji iza odustajanja kompanija?

Glavni sponzori povlače podršku Njujork prajdu

LGBTQ zajednica u Americi gubi velike sponzore podrške – šta stoji iza odustajanja kompanija?

Velike korporacije smanjuju svoju podršku događajima povodom Njujorškog prajda 2025. godine, prenosi „Volstrit džornal“. Kompanije, navodno, preispituju svoje sponzorstva u okviru LGBTQ zajednice pod rastućim političkim pritiscima i ekonomskim zabrinutostima.

Master kard smanjuje nivo sponzorstva

Finansijski gigant Master kard potvrdio je da neće obnoviti svoje plaćeno platinumsko sponzorstvo godišnje LGBTQ parade u Njujorku. Međutim, kompanija je navela da će i dalje učestvovati u junjskom paradu i drugim prajd događajima uprkos smanjenju podrške.

Master kard je dugogodišnji zagovornik mnogih zajednica čiji su naši zaposleni članovi, uključujući i LGBTQ+ zajednicu globalno,“ rekla je portparolka kompanije za „Volstrit džornal“.

Druge kompanije takođe smanjuju sponzorstva

PepsiKo, Nisan, Siti i PrajsvoterhausKupers takođe su odlučili da ne obnove svoje korporativne sponzorstva ove godine, prema izveštaju ovog lista. Međutim, mnoge kompanije se ne povlače u potpunosti, već neke održavaju plaćenu prisutnost kroz brend tabove ili podršku manjim prajd događajima.

Portparol Nissana je za „Volstrit džornal“ rekao da je ovaj potez deo šireg pregleda marketinških i prodajnih troškova. I drugi prajd događaji kao što su oni u Sent Luisu i San Francisku gube ključne sponzore, kao što su kompanije za alkoholna pića Anhajzer-Buš Inbev i Diazeo, iako će Diazeo nastaviti sponzorstva kroz svoj brend Smirnof.

Uzroci povlačenja sponzora

Iv Keler, ko-presednica Udruženja prajdova Sjedinjenih Američkih Država, objasnila je da je povlačenje sponzora posledica „višeslojnih“ faktora, uključujući politički pritisak na inicijative raznolikosti, jednakosti i inkluzije (DEI), kao i ekonomsku neizvesnost koja proizlazi iz nedavnih carinskih najava predsednika Donalda Trampa.

Keler je novinarima rekla da je strah od političke reakcije naveo neke kompanije da zatraže uklanjanje svojih logotipa sa zvaničnih prajd materijala.

Promene u paketima sponzorstva Njujork prajda, koji više ne uključuju pristup određenim marketinškim događajima, takođe su doprinele odluci nekih kompanija da ne obnove saradnju, navode izvori upućeni u situaciju.

Rastući strah od posledica DEI inicijativa

Nedavna anketa kompanije Graviti Risrč pokazala je da skoro 40% izvršnih direktora planira da smanji aktivnosti povezane sa prajdom ove godine, što je značajan porast u odnosu na 9% prošle godine. Zabrinutosti u vezi sa mogućim istragama vlade o DEI inicijativama navedene su kao primarni razlog otkazivanja, a potom strah od reakcije konzervativnih aktivista i potrošača.

Neki sponzori ostaju verni

Uprkos promenama, dve trećine prošlogodišnjih sponzora Njujork prajda je ponovo potvrdilo svoju podršku za 2025. godinu, prema izveštaju „Volstrit džornala“. Kompanija Target, koja je prošle godine bila predmet bojkota, navodno će ponovo potvrditi svoju podršku i vratiti se kao platinumski sponzor.

Izvor: Wallstreet Journal

Prevod i priprema: Redakcija Kompas info
Povezani članci:

Portal Kompas Info posebnu pažnju posvećuje temama koje se tiču društva, ekonomije, vere, kulture, istorije, tradicije i identiteta naroda koji žive u ovom regionu. Želimo da vam pružimo objektivan, balansiran i progresivan pogled na svet oko nas, kao i da podstaknemo na razmišljanje, diskusiju i delovanje u pravcu boljeg društva za sve nas.