Početna » Slobodna zona » Korporativna oligarhija: Kako najmoćnije svetske kompanije cenzurišu slobodu govora

Kako globalna federacija oglašivača manipuliše medijima i političkim procesima

Korporativna oligarhija: Kako najmoćnije svetske kompanije cenzurišu slobodu govora

Najmoćnije kompanije na svetu su se udružile protiv slobode govora i koriste vaš novac od poreza da finansiraju svoju misiju.

Prošle nedelje, Odbor za pravosuđe Predstavničkog doma SAD objavio je izveštaj o malo poznatom Globalnom savezu za odgovorno medijsko oglašavanje (GARM) i njegovom štetnom promovisanju cenzure. GARM je ogranak Svetske federacije oglašivača (WFA), globalne asocijacije koja predstavlja preko 150 najvećih svetskih brendova, uključujući:Google, Apple, Microsoft, Disney, Adidas, British Petroleum, Nike, Mastercard, McDonald’s, Walmart i Visa itd.

Najmoćniji brendovi sveta
Foto: Richtopia

WFA predstavlja 90% globalne potrošnje na oglašavanje, što čini skoro bilion dolara godišnje. Ali umesto da pomogne svojim klijentima da dosegnu što širi tržišni udeo, WFA je sebe postavila kao nadnacionalnu silu za cenzuru.

Rob Rakovic i misija da se zameni „Prvi Amandman“

Rob Rakovic, lider WFA, gaji poseban prezir prema slobodi govora. Ismevao je Prvi amandman i „ekstremnu globalnu interpretaciju Ustava SAD“, koju je odbacio kao „doslovan zakon star 230 godina (napravljen isključivo od strane belih muškaraca).“

Rakovic je vodio napore GARM-a da bojkotuje oglašavanje na Twitteru kao odgovor na to što je Ilon Mask kupio kompaniju. GARM se hvalio da „se suprotstavlja Ilonu Masku“ i da je prihod od oglašavanja kompanije smanjen „za 80% ispod predviđanja prihoda.“

Pokušaj da se Džo Rogan ukloni sa striming platformi

Rakovic je takođe podržao neuspešan pokušaj da se Spotify deplatformira Džo Rogan nakon što je izrazio skepsu prema vakcinaciji mladih, zdravih muškaraca protiv Covid-a.

Rakovic je pokušao da zastraši rukovodioce Spotify-a zahtevajući sastanak sa njima i timom za koji je rekao da predstavlja „P&G (Proctor and Gamble), Unilever, Mars“ i pet oglašivačkih konglomerata. Kada je zaposleni u Spotify-u rekao da će se sastati sa Rakovicom, ali ne i sa njegovim konzorcijumom za cenzuru, Rakovic je prosledio poruku svom partneru, napisavši „ovog čoveka treba udariti“ zbog odbijanja njegovih zahteva.

Rob Rakovic
Foto: Head Topics

WFA je proširila svoje napore na direktnu manipulaciju tržištem vesti.

Kroz partnerstvo sa Globalnim indeksom dezinformacija, koji se finansira od strane poreskih obveznika, GARM je pokrenuo „liste isključenja,“ koje su stvorile de facto bojkote oglašavanja na „rizičnim“ sajtovima, koje je opisao kao one koji pokazuju „najveći nivo rizika od dezinformacija.“

Ove liste su uključivale New York Post, Real Clever Politics, Daily Wire, TheBlaze, Reason Magazine i The Federalist. Levo orijentisani mediji, kao što su Huffington Post i Buzzfeed News, bili su stavljeni na listu „najmanje rizičnih sajtova,“ što je olakšalo povećanje prihoda od oglašavanja.

GARM, WFA i Rakovic su poslednji skandal koji demonstrira uništavanje naših sloboda od strane konsolidovane moći kao što je „Trusted News Initiative“ ili napori Džo Bajdena za cenzuru. Dakle, cilj je ukloniti sve izvore neslaganja kako bi se olakšao dalji korporativizam oligarhije koja sve više zamenjuje republiku i ustav SAD.

Napad WFA na demokratiju

Kao što Rakowitz nije mogao da sakrije svoj prezir prema „Prvom amandmanu“, tako je i izvršni direktor WFA Stefan Lorke zahtevao da njegov konglomerat preuzme demokratski proces.

U pripremi za „Festival Cannes Lions“ (skup milijardera i multinacionalnih korporacija u Južnoj Francuskoj svakog juna), Lorke je objavio izjavu zahtevajući od kompanija da „ostanu na kursu DEI i održivosti.“ Prema Lorkeu, ove politike moraju uključivati odgovore na „klimatske promene“ i promociju „neto nulte“ politike,“ koje su već napravile haos u kvalitetu života Evropljana.

Oligarhija i manipulacija
Foto: Opusteno.rs

Lorke je napisao: „Ako se povučemo, ko će gurnuti napredak u ovim vitalnim oblastima?“ Iako sugeriše da odgovor mora biti niko, tradicionalno samoupravljane zemlje bi kretale svojim putem u tim „vitalnim oblastima.“ I u toj paradigmi, korporacija bi bila podređena državi.

Ali umesto toga, WFA je preokrenula taj sistem

Kroz svoje klijente, trilionski gigant izvlači novac od vlada, a zatim koristi ta sredstva da zahtevaju da prihvatimo njihovo preoblikovanje naše kulture. Parazit postaje arbitar „napretka,“ erodirajući društvo odgovorno za njegovo postojanje.

Dok je WFA pokušavao da kazni sve grupe koje su kritikovali odgovor na Covid, njegov klijent „Abbott Laboratories“ je dobio milijarde dolara federalnog finansiranja za promociju Covid testova u vojsci SAD.

Dok Loerke zahteva „neto nulte“ politike koje će narušiti zapadni način života, klijenti WFA poput Dell-a, GE-a, IBM-a i Microsoft-a dobijaju milijarde prihoda od bezbednosne države SAD.

Sila za geopolitičku i kulturnu manipulaciju

Organizacija je fundamentalno odvojena od tradicionalnog oglašavanja, koje ima za cilj da poveže preduzeća sa potrošačima radi prodaje proizvoda ili usluga; umesto toga, to je sila za geopolitičku i kulturnu manipulaciju.

Možda nijedan klijent WFA ne predstavlja ovaj fenomen bolje od AB InBev-a, matične kompanije Bud Light-a, koja je prošle godine uništila milijarde dolara tržišne vrednosti nakon što je odabrala Dajlana Malvejnija kao ikonu za svoju reklamnu kampanju.

Na površini, izbor Malvejnija kao portparola izgledao je kao rezultat izvršne klase odvojene od svojih klijenata. Ali Rakovic i WFA otkrivaju dublju istinu; oni ne da nespravno razumeju javnost, već je preziru.

Napad na slobode zapusane u ustavu starom 230 godine

Organizacija je sila dizajnirana da ih kazni zbog njihovih nepovoljnih, neodobrenih verovanja. To je napad na slobode zapisane u Ustavu SAD kao „doslovni zakon star 230 godina,“. Misija je da se uništi „pravo na primanje informacija i ideja,“ i da se SAD  podredi korporativnoj oligarhiji.

Ulog je ovde veoma visok

Ekonomska revolucija 15. veka i nadalje bila je o dramatičnoj promeni u donošenju odluka, od elita ka običnim ljudima. Uz to je došla šira distribucija imovine i rastuće bogatstvo tokom mnogih vekova, što je kulminiralo krajem 19. veka. Uz to je došla promena fokusa marketinga, od elita ka svima ostalima.

Konsolidacija oglašavanja i njegova kontrola od strane država udara u samo srce onoga što bi slobodne ekonomije trebalo da budu. A ipak, države koje žele maksimalnu kontrolu nad javnim umom moraju ići tamo. Moraju steći punu hegemoniju, što uključuje i oglašavanje. To treba zaustaviti pre nego što bude prekasno za vraćanje slobode nad korporativizmom.

Izvor: brownstone.org

Prevod i priprema: Redakcija Kompas info
Povezani članci:

Portal Kompas Info posebnu pažnju posvećuje temama koje se tiču društva, ekonomije, vere, kulture, istorije, tradicije i identiteta naroda koji žive u ovom regionu. Želimo da vam pružimo objektivan, balansiran i progresivan pogled na svet oko nas, kao i da podstaknemo na razmišljanje, diskusiju i delovanje u pravcu boljeg društva za sve nas.