Zanimljivo je odakle zlo dolazi, kako se manifestuje, kako se realizuje kako bi ljudi prepoznali da li oko njih postoji neka opasnost, naglasio je reditelj.
Reditelj Lordan Zafranović kaže da filmovi o Holokaustu, poput ostvarenja „Zona interesa“ o najvećoj ljudskoj brutalnosti za vreme Drugog svetskog rata, koji je osvojio Oskara za najbolji strani film, osvajaju to vredno filmsko priznanje zbog straha da se to ne ponovi.
On je za Tanjug rekao da je analiza zla za film i dramu uvek pogodna i intrigantna.
„Zanimljivo je odakle zlo dolazi, kako se manifestuje, kako se realizuje kako bi ljudi prepoznali da li oko njih postoji neka opasnost“ naglasio je Zafranović.
Govoreći o filmu „Djeca Kozare“, koji se bavi zločinima koji su počinjeni u Jasenovcu, i izboru glumaca za ovo ostvarenje, Zafranović je istakao da glumac treba da bude profesionalac kako bi dočarao sve strahote stradanja u logoru u Jasenovcu.
„To su uvek likovi koji su interesantni i koje treba iz nečeg napraviti i gledaoci treba da strahuju za njih, da se vežu za njih, da ih interesuje njihova sudbina i da prepoznaju da je to nešto što je životno i savremeno. Mi uzimamo temu iz 1941. i 1945. godine, ali je realizujemo kao da se ona dešava danas, kao da je to nešto što se ponavlja“, objasnio je reditelj.
Zafranović kaže da se scenario za „Djecu Kozare“ od 1986. godine, kada je nastao, pa do danas dosta promenio kada je reč o estetici, istakavši da su sada video mogućnosti i tehnike snimanja i obrade filma mnogo bolje nego ranije.
Na pitanje da li je film „Dnevnik Diane Budisavljević“ nešto promenio u otporu kinematografskih profesionalaca u odnosu na temu Jasenovca, reditelj kaže da to nije ostvarenje o poznatoj humanitarki koja je od spasavala decu od sigurne smrti.
„To je film o logoru u Jasenovcu, koji govori o zlu koji se desio od 1941. do 1945. godine, kao i o državi koja je to realizovala i o zakonima koji su doveli do toga da se može ubijati bez kažnjavanja i sankcija“.