Radovan Kovač je avanturista, voditelj i osnivač popularnog Jutjub kanala i emisije „Izazovi avanturu“ koja je tokom prethodnih šest godina osvojila srca gledalaca širom regiona.
Njegov rad prepoznatljiv je po autentičnom ali jednostavnom pristupu, vrhunskoj produkciji i iskrenoj želji da inspiriše ljude da više borave u prirodi, promociji domaćeg turizma i manje poznatih krajeva Balkana.
Obrazovanje i karijerni put
Radovan je završio osnovne studije Ekonomije, a potom i državni master program Evropskih studija u Beogradu. Iako se kao ekonomista i preduzetnik oprobao u različitim poslovima – od vođenja tepih servisa do privatizacije gradske televizije u Kuli – nikada nije radio u struci za koju se školovao.
Nakon 12 godina traganja, odlučio je da se posveti svojoj pravoj strasti – avanturama i stvaranju dokumentarnih emisija o prirodi i putovanjima. Nakon jednog razgovora sa svojom suprugom, odlučio je da svoju ušteđevinu od 4000 evra uloži u opremu i stari kombi i zajedno sa ekipom entuzijasta krene putem Stare planine.
Ta emisija, doživela je „bum“ na JutJubu jer je za nekoliko dana skupila 30.000 pregleda, pre svega zahvaljujući njegovim prijateljima, komšijama i sugrađanima u Kuli koji su delili njegov sadržaj. Radovanu je ovo dalo vetar u leđa da nastavi dalje.
„Izazovi avanturu“ – način života
Za Radovana, „Izazovi avanturu“ je odličje njegovog načina života. Kroz više od sto emisija, gledaoce je vodio na putešestvija širom Stare planine, Suve Planine, kroz Ovčarsko-kablarsku klisuru, Kopaonik, Dajićko jezero, Prokletije, Zlatibor, Durmitor, Zelengoru,
planine u Makedoniji, ali i nešto dalje destinacije poput Sibira, Portugalije, Sicilije, Austrije, Švedske, Moldavije i Turske.
Radovan je poznat po izuzetno pozitivnoj energiji i harizmi, kojom motiviše pratioce da se odvaže na sopstvene avanture i bolje upoznaju našu zemlju. Njegova misija je da kroz lične priče i autentične doživljaje približi lepotu prirode i značaj boravka na otvorenom, ali i da podstakne ljude da izađu iz zone komfora i otkriju nepoznato i upuste se u avanturu.
Balans između avanture i porodičnog života
On često putuje sa svojom porodicom u novom kamperu i kako kaže, na taj način on pravi balans između porodičnog života i aktivnog života u prirodi i avanture. Suprug je i otac dve male devojčice koje odrastaju na način koji podseća na odrastanje malo starijih generacija.
„Nekako i supruga i ja nemamo problem da nam deca padnu. Nemamo problem da se deca isprljaju, uživamo tome da budu prljava, ja ih pustim da se valjaju u pesku, da se isprljaju, da se šaraju flomasterima, sve će se to oprati. A ja mislim da je to veoma bitno. Supruga je nekako, više vodi računa o tome nego ja, više ja nekako tu strogoću nego ona, ona je tu da ih vaspitava, i da vodi računa o tome, svakako i ja, al’ kažem ona više. I ona i ja uživamo u tome da se isprljaju, da se igraju napolju, mislim da je to važno. Ja mislim da to stvara bolje ljude.“
Za njega je ljubav najvažnija stvar i dodao bi je u svaki aspekt života. „Ljubav prema bližnjima, porodici i prijateljima, ljubav prema poslu, jer kad radiš nešto sa ljubavlju tu će doći i uspeh, tako da bez ljubavi ništa.“ – istakao je Kovač u našoj emisiji.
Radovan je veliki promoter Srbije kao turističke destinacije
U moru senzacionalističkih i površnih naslova i emisija, Radovanove emisiji se izdvajaju po konceptu i kvalitetu sadržaja. Međutim, ono što ima neku vrednost trajaće večno, za razliku od instant lajkova, šerova i pregleda.
Ovo je prepoznala i Turistička organizacija Srbije koja je Radovanu na kraju 2024. godine uručila najprestižniju nagradu („Turistički cvet“) iz sfere turizma kao primer jednog kvalitetnog i društveno-korisnog medijskog sadržaja.
Međutim, on nije zadovoljan koliko je Srbija razvijena kao turistička destinacija:
Da li je možda Srbija dovoljno prepoznata kao turistička destinacija?
„Ma nema nas na mapi, nema nas na mapi. Mi smo, bojim se da kažem, ako kažem zadnja rupa na svirali da neću uopšte pogrešiti. Ali, kad se pogleda kakve mi prirodne lepote imamo, to je tužno. Jeste, apsolutno imamo šta da ponudimo, ali recimo, vama kad dođe stranac da obilazi Balkan, on obilazi Sloveniju, Bosnu, Crnu Goru, Albaniju, ne svraća u Srbiju.“ pomalo razočarano je ovo rekao naš gost.
Zašto je to tako, teško je pronaći odgovor, ali tiče se svih nas, pre svega države koja konkretnije treba da radi na promocije naše prelepe zemlje a i svih nas koji smo deo ovoga društva.
Moramo turistima da ponudimo brendove naše zemlje
Radovan je dao jedan savet zlata vredan, a to je da prvenstveno moramo da nađemo našu ciljnu grupu ljudi kojima će Srbija biti destinacija koju će rado posetiti. Drugi savet tiče se toga da moramo da prepoznamo koji su to brendovi naše zemlje koje moramo da ponudimo turistima, kao što su domaći sir, ajvar, sarma, domaće pite itd.
Takođe, veoma je bitna stvar je to naše gostoprimstvo, jer je retko koji narod gostoljubiv kao mi. To su stvari koje moramo da unapredimo kako bi Srbija bila prepoznata na svetskoj karti turizma.
Ako vas interesuje još zašto se većina ljudi odlučuje da putuje već ustaljenim turističkim rutama, a malo ređe bira avanture, kako Radovan vidi odnos savremenog čoveka prema prirodi i aktivnom životu, kako kreirati sam svoj posao, kako svi zajedno kao društvo da doprinesemo promociji naše zemlje, koje „skrivene dragulje“ naše zemlje je on otkrio na svojim putovanjima, koja avantura mu je bila najizazovnija i koje su sledeće velike avanture, pogledajte emisiju sa Radovanom Kovačem kome se mi ovoga puta još jednom zahvaljujemo na izdvojenom vremenu i sjajnom razgovoru.