Gradska vožnja često je najveći problem života u metropolama, a Ligije JS50 se u mnogim državama Evrope etablirao kao kompaktno rešenje za gradsku mobilnost
Vozilo je dovoljno malo da se provuče kroz prometne gužve. A dovoljno je i jednostavno da ga mogu voziti i tinejdžeri sa dozvolom AM kategorije za moped. Takođe je opremljeno kako bi zadovoljilo moderne potrebe. Nova verzija ovog „auta“ donosi neočekivani zaokret.
Dizel motor
Naime, uz već postojeću električnu opciju, dolazi i sa potpuno novim dizelskim motorom zapremine 500 cm³, nazvanim REVO D+. Ovaj motor razvija samo 8 KS i 27 Nm obrtnog momenta. Ligije ističe da je izuzetno tih i bez značajnih vibracija. Najimpresivnija je niska prosečna potrošnja od 3,0 l/100 km, što omogućava domet veći od 500 km zahvaljujući rezervoaru od 17 litara.
Vozilo je homologovano u klasi četvorocikla L6e, što znači da se može voziti već od 14. do 16. godine starosti, zavisno od države. U Hrvatskoj je ta granica 15 godina. Zbog toga je maksimalna brzina ograničena na 45 km/č, kao i kod mopeda. Dovoljno za gradske ulice, kvartovske vožnje i kraće međugradske deonice.
Iako mali (dugačak je 2,95 metara), JS50 nudi iznenađujuće praktičan prtljažnik od čak 471 litar. Vizuelno je doživeo blago osveženje, ali je ostao prepoznatljiv i simpatičan. Unutrašnjost donosi iznenađujuće ozbiljan tehnološki paket: klima uređaj, 10-inčni ekran sa podrškom za Apple CarPlay i Android Auto, kamera za vožnju unazad, USB-C priključci, bežično punjenje mobilnih telefona, pa čak i Pioneer Hi-Fi sistem.
Cena
Početna cena dizel verzije u Nemačkoj iznosi 14.990 evra, dok bolje opremljeni modeli u „Ultimate“ paketu idu do 20.490 evra. Time je ovaj „auto“ prilično skup jer se za isti iznos može dobiti i pravi automobil. No, ovaj model ima i neke prednosti u odnosu na njega. Osim toga što se može voziti bez vozačke dozvole B-kategorije, registracija i osiguranje su takođe mnogo jeftiniji.
Zanimljivo je da Ligije dizel i dalje vidi kao relevantan pogon, uprkos sve većem pritisku elektrifikacije. U ponudi je i električna verzija sa dometom do 192 kilometra, ali upravo ova dizelska opcija cilja na korisnike koji još nemaju pristup punionicama ili jednostavno žele veću autonomiju bez razmišljanja o kablovima, piše b92.
Ovaj Ligije se u Hrvatskoj zvanično ne prodaje, no na tržištu imamo ili smo imali sličnih modela, doduše uglavnom električnih. Najistaknutiji od njih je bio Opel Rocks-e, električni „auto“ sa, takođe, 8 KS koji se prodavao za od 9.990 evra.