Početna » Ekonomija » „Mati“: Brend koji oživljava srpsku istoriju i tradiciju kroz savremenu modu

Dve majke, jedna misija: Kako „Mati“ menja srpsku modnu scenu

„Mati“: Brend koji oživljava srpsku istoriju i tradiciju kroz savremenu modu

Moderan domaći brend „Mati“, inspirisan srpskom istorijom i kulturom, oslikava želju dve mati, Mije Ćalić i Aleksandre M. Trifunović, da naprave promenu u našem društvu u kom mladi često nose strane brendove, ali i odeću sa zastavama nekih zapadnih zemalja.

Do sada su predstavile dve kolekcije

One su do sada predstavile dve kolekcije – prva je posvećena Metohiji i nosi naziv „Kada bi kamen progovorio“, dok druga govori o pobedi Srbije u Velikom ratu i zove se „Stopama predaka – dostojni’’.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MATI (@house.of.mati)

Aleksandra i Mia, vođene željom da uvek i na svakom mestu svedoče o značaju naše kulturne, istorijske i verske baštine, osnovale su „House of Mati“, moderan brend za one koji znaju ko su i odakle su.
„Mia i ja smo znale da moramo da budemo promena koju želimo da vidimo u društvu. Kako naša deca ne bi nosila američke ili neke druge zastave na svojim grudima, kako ne bi bila pokretne reklame nekih papreno skupih svetskih brendova, rešile smo da pravimo odeću koja će biti više od toga.
Koja će biti moderna, savremena, od najkvalitetnijih materijala, sa što manje štete po životnu sredinu, proizvedena u Srbiji, a sa snažnom porukom koju će svaki komad nositi“, objašnjava za BIZLife Aleksandra M. Trifunović.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MATI (@house.of.mati)

Tim „Mati“ čine dve mati

Tim „Mati“ čine dve mati, Mia Ćalić, arhitekta iz Foče, koja je rođena i živi u Kanadi, u Torontu i Aleksandra M. Trifunović, dipl. pravnik i master ekonomije, Gučanka u Beogradu. Iako je između njih dve velika udaljenost od nekoliko hiljada kilometara, one odlično funkcionišu kada je reč o organizaciji posla.
„Na relaciji preko okeana, sa dve bebe koje plaču u trenutku osnivanja „Mati“ i dve različite vremenske zone. Bilo je milijardu glasovnih poruka, mejlova, tonu poverenja i pouzdanja jedne u drugu.
S obzirom na to da je Mia na drugoj strani sveta, ona je zadužena za dizajn i kreativnu stranu naše priče, dok se ja bavim realizacijom i logistikom na samom terenu“, kaže Aleksandra.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MATI (@house.of.mati)

Ideja se rodila zahvaljujući humanitarnom aktivizmu

Sama ideja o potrebi pričanja ove priče nastala je onog trena kada su se njih dve srele u Beču zahvaljujući humanitarnom aktivizmu. Na Sajmu privrede u Parizu odlučile su da to urade baš kroz modu.
„Mati“ je zvanično počela sa radom u oktobru prošle godine. Za kratko vreme Aleksandra M. Trifunović, vlasnica brenda „House of Mati“, uvrštena je među 10 preduzetnica, odabranih od strane Privredne komore Srbije, i u 100 najboljih po izboru Pošte Srbije.

Kolekcije

Aleksandrin modni brend je prepoznatljiv po svojoj unikatnosti koja se ogleda u priči o nama samima koju svaki komad naglas priča, bilo kroz štampani dizajn, vezeni tekst ili sublimiranu sliku.

Njihova prva kolekcija je posvećena Metohiji, našem nebu na zemlji i nosi naziv ,,Kada bi kamen progovorio“. Razrađena je kroz tri dizajna.
„Najbolje se primio dizajn metohijskog krsta, koji se našao na košuljama, haljinama, majicama, ešarpama i mnogim drugim predmetima. Osim odeće, proizvodimo i kućni dekor, kao i aksesoare“, otkriva vlasnica brenda „House of Mati“.

Metohijski krst predstavlja zvir porušenih svetinja na KiM

Motiv metohijskog krsta naslikala je grafitom kanadska umetnica filipinskog porekla, Sara Optinala. Predstavlja zbir porušenih crkava i manastira Metohije, koji su uništeni dok su bili pod zaštitom međunarodne zajednice. Posloženi su u oblik krsta da simboliše dane njihovog vaskrsenja, za koje se svi mi svakodnevno molimo, kaže Aleksandra.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MATI (@house.of.mati)

Tu je i Božur na Gazimestanu – ko te voli danas, taj te voli jer zna da si Mati, kao i presek Kosmeta sa prikazom Kosovke devojke i naših svetinja. I poslednji prve kolekcije je predstava najprepoznatljivijih metohijskih manastira, kao živih svetinja koje stalno pohodimo.

Druga kolekcija je posvećena pobedi Srbije u Velikom ratu

Druga kolekcija, koja upravo izlazi, posvećena je pobedi Srbije u Velikom ratu i nosi naziv „Stopama predaka – dostojni“. U njoj dominiraju motiv ramonde i lik Momčila Gavrića.
„Dugovanu pažnju smo posvetili Momčilu Gavriću, najmlađem podoficiru na svetu i ramondi, cvetu feniks. Možete da odaberete majicu od najfinijeg organskog pamuka, haljine, suknje, lanene košulje, marame, jastuke i cegere“, ističe Aleksandra.
Očekuje nas i dizajn žena koje su promenile istoriju Srbije, pa zatim i muškaraca koji su ostavili trag u vremenu. Sa svakom od budućih kolekcija, osvrnuće se na neku ličnost, predeo ili trenutak u istoriji koji je značajno posebno istaći. Od Prizrena do Rumije, što bi pesma rekla, dodaje ona.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MATI (@house.of.mati)

Inspiracija i manifestacije

Naša baština je neiscrpan izvor inspiracije za Aleksandru i Miju, u svakom smislu te reči. Naši preci bili su heroji, mučenici, a neretko i sveci.
„Čast je hoditi stopama koje su nam oni utabali. Želja nam je da naša deca s ponosom nose stvari koje imaju neko značenje, koje prenose neku važnu poruku, koja su ogledalo nas samih“, kaže Aleksandra.
Prvo predstavljanje njihovih odevnih komada su imale u Cirihu na kulturno-umetničkoj manifestaciji koje je organizovala naša dijaspora u Švajcarskoj.

Nakon toga su imale reviju u Beogradu, kao jedan od učesnika Bafeta

„Potpuno drugačiji od ostalih učesnika, svoji a svetski, bez lažne skromnosti možemo reći da smo osvojili najveće ovacije. Moguće da je razlog za to bio i taj što je takozvani krug dvojke bio šokiran pratećim remiksom pesme „Sini jarko sunce sa Kosova“, sa sve modelima koji nose metohijske motive na sebi, na jedan krajnje urban i savremen način“, navodi vlasnica brenda.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MATI (@house.of.mati)

Kako ona otkriva, želja im je da svoju ponudu predstave turističkim organizacijama kako bi stranci bili u prilici da ponesu komad Srbije sa sobom. Zbog toga rade na realizaciji dizajna koji će predstavljati našu zemlju u celini, sa svim karakterističnim simbolima i objašnjenjima na značajnim svetskim jezicima.
,,Razvijamo i poklon i korporativna pakovanja koja će kompanije, ali i ambasade i konzularna predstavništva, moći da poručuju kao poklone za svoje zaposlene ili goste, za sve one koji znaju ko su i odakle su.
Pričajući priču o našoj velikoj pobedi u Prvom svetskom ratu i ogromnoj žrtvi koju je naš narod podneo, želimo da naše ulice, ali i ulice svetiskih metropola, postanu lila, poput ramonde“, naglašava Aleksandra za BIZLife.

Izvor: bizlife.rs

Pripremila redakcija Kompas info
Povezani članci:

Portal Kompas Info posebnu pažnju posvećuje temama koje se tiču društva, ekonomije, vere, kulture, istorije, tradicije i identiteta naroda koji žive u ovom regionu. Želimo da vam pružimo objektivan, balansiran i progresivan pogled na svet oko nas, kao i da podstaknemo na razmišljanje, diskusiju i delovanje u pravcu boljeg društva za sve nas.