Viši sud u Beogradu je potvrdio da profesor Kavčić nije narušio poslovni ugled i kreditnu sposobnost izdavačke kuće Klet izjavom da nemačke izdavačke kuće bolje prolaze zato što ti izdavači koruptivno deluju na profesore i nastavnike.
Ovu presudu je Viši sud u Beogradu doneo u drugostepenom postupku, po žalbi izdavačke kuće Klet na oslobađajuću prvostepenu presudu Trećeg osnovnog suda u Beogradu.
Potvrđena prvostepena presuda
To praktično znači da je Viši sud potvrdio oslobađajuću presudu Trećeg osnovnog suda, kao i da je žalbu izdavačke kuće „Klett“ ocenio kao neosnovanu. Ova presuda je konačna i više se ne može pobijati u krivičnom postupku.
U obrazloženju presude Višeg suda u Beogradu se, između ostalog, navodi da je Treći osnovni sud na osnovu objektivnih merila postupanja okrivljenog profesora Kavčića, prilikom davanja pomenute izjave, pravilno utvrdio, a namera okrivljenog, nije bilo narušavanje poslovnog ugleda ili umanjenje kreditne sposobnosti privatnog tužioca, već da je namera okrivljenog bila zalaganje za što širu dostupnost obrazovanja i viskog kvaliteta istog, kao i borba protiv mogućih štetnih posledica po obrazovanje, pri čemu se profesor Aleksandar Kavčić i drugačijim izjavama, na drugi način, zalagao za postizanje ovog cilja.
Kavčić ne odustaje od svojih stavova
Iz Fondacije Alek Kavčić navode da je profesor Kavčić istakao da i po visoku cenu odlaska u zatvor, što je propisana kazna za krivično delo koje mu je IK Klet stavilo na teret svojom privatnom tužbom, ne odustaje od svojih iznetih stavova i viđenja stanja u obrazovanju i izdavaštvu udžbenika i odnosa prema profesorima.
„Prihvatam rizik i pritisak koji izdavači vrše putem parničnih tužbi protiv mene, kao i krivičnim prijavama, odnosno pokretanjem neosnovanih krivičnih postupaka i iskreno verujem u istinu, pravdu i borbu protiv anomalija u društvu“, dodao je profesor Kavčić osvrćući se na odluku suda.
On je takođe dodao da će nastaviti svoje zalaganje da cilj obrazovanja bude znanje, a ne profit.
„Uveren sam da ću svojim primerom pokazati kako roditeljima, tako i nastavnicima, a naročito nastavno-naučnim većima i direktorima škola, da je ispravno staviti u fokus dobrobit đaka i omogućiti im fer uslove za sticanje znanja“, kaže Aleksandar Kavčić.