BYD Evropa, kineski proizvođač automobila podržan od strane Vorena Bafeta, postavio je hrabar cilj: da nadmaši Teslu, Volkswagen i Stellantis i postane najveći prodavac baterijskih električnih vozila (BEV) u Evropi do kraja ovog desetleća.
Predsednik BYD za Evropu, Majkl Šu nedavno je podelio ambiciozne planove kompanije tokom „Samita budućnosti automobila“ Financial Times-a.
„Mi smo uvereni da bismo mogli biti u vodećem položaju,“ izjavio je Šu. „Ulazimo u sledeću fazu kako bismo odlučili o ogromnoj investiciji u EU, investiciji vrednoj milijarde evra.“
Strategija BYD-a uključuje značajne investicije u fabrike, dilerske centre i marketing
Ključni element njihovog plana je model po nižoj ceni zasnovan na modelu Seagull, koji trenutno košta manje od 10.000 dolara u Kini. Evropska verzija ovog modela očekuje se da će koštati manje od 20.000 evra.
Evropsko tržište automobila je izuzetno konkurentno, a ambicije BYD-a privukle su pažnju lidera industrije. Prošle godine, kompanija je privremeno prestigla Teslu kao najveći brend električnih vozila na svetu. Privatno, zapadni lideri industrije smatraju BYD značajnom pretnjom evropskim proizvođačima automobila.
Kineski proizvođači koriste subvencije
Međutim, Brisel trenutno istražuje da li kineski proizvođači automobila koriste subvencije kako bi smanjili cene vozila.
Očekuje se da će ova istraga dovesti do povećanja carina na uvozne modele.
Šu je naglasio da je strategija BYD-a proizvodnja automobila „u Evropi za Evropu.“ Proizvodnjom lokalno, kompanija cilja da izbegne kazne i ublaži logističke izazove s kojima se suočavaju proizvođači automobila koji uvoze vozila iz Kine.
BYD već gradi novu fabriku u Mađarskoj, koja će početi da proizvodi svoje prve automobile sledeće godine.
Dodatno, kompanija aktivno istražuje lokacije za drugu fabriku. Pored baterijskih električnih automobila, BYD planira da prodaje i proizvodi plag-in hibridna vozila u Evropi. Spora instalacija infrastrukture za punjenje u regionu čini plag-in hibride praktičnim izborom.
I pored svojih ambicija, tržišni udeo BYD-a u segmentu baterijskih električnih automobila na Zapadu Evrope bio je samo 1,7% u prvom kvartalu 2024. godine, prema istraživanju „Schmidt Automotive Research“, citiranom u Financial Times-u.
Tokom konferencije Financial Times-a, visoki izvršni direktori kompanija Nissan, Peugeot, Volkswagen i Hyundai priznali su žestoku konkurenciju koju predstavljaju kineski proizvođači automobila, posebno u naprednoj tehnologiji baterija.
BYD je ipak doživeo pad od 42% u ukupnoj isporuci električnih vozila u prva tri meseca 2024. godine u poređenju sa poslednjim kvartalom 2023. godine. Ovaj pad bio je rezultat opadajuće potražnje i povećane konkurencije na domaćem tržištu BYD-a.
BYD želi da postane vodeći prodavac električnih automobila
Iako je BYD prestigao Teslu u prodaji električnih vozila tokom poslednjeg kvartala 2023. godine, Tesla se oporavila prošlog meseca, objavivši prodaju od 386.810 vozila u prvom kvartalu 2024. godine – više od svog kineskog rivala, ali ispod očekivanih 450.000 jedinica.
„BYD cilja da postane vodeći prodavac BEV-a u Evropi“ originalno je kreiran i objavljen od strane Motor Finance Online-a, brenda u vlasništvu Golbal Data.