Novi električni Sitroen C3 proizvodiće se i u Stelantisovoj fabrici u Kragujevcu, izjavio je direktor marketinga u Avtonova KAB, ekskluzivnom uvozniku Citroenovih vozila, Zoran Burić, dodavši da će se električna verzija tog automobila prodavati po ceni od 26.490 evra, koja će se umanjiti za iznos subvencije od 5.000 evra.
„C3 će se proizvoditi u tri verzije: benzinskoj, hibridnoj i električnoj. Najlepša vest je da će se električni C3 proizvoditi kod nas u Kragujevcu. Električna verzija biće po ceni od 26.490 evra i umanjivaće se za iznos subvencije države od 5.000 evra“, rekao je Burić.
On je istakao da se novi model C3 pojavio pre nekoliko meseci na našem tržištu i naglasio da je juče, na Beogradskom sajmu na novinarskom danu pred otvaranje Međunarodnog salona automobila, proglašen za automobil godine u Srbiji.
„Na neki način biće to domaći automobil. Sitroen je stigao u Srbiju, tako da verujem da će elektrifikacija biti mnogo bliža svima onima koji razmišljaju o automobilima te klase“, rekao je Burić.
Cena
Kada je reč o ceni, Burić je naveo da će se benzinska verzija novog C3 prodavati po ceni od 14.990 evra.
„Mislim da je to sjajna cena“, istakao je Burić i dodao da će i cena električnog modela biti najbolja ponuda na tržištu.
„C3 je veći i viši od svog prethodnika. Ono što je zanimljivo jeste da je novi model čitavih 18 centimetara iznad zemlje, što ga čini skoro kao mini SUV. Ima oslanjanje na hidrauličnim progresivnim graničnicima, što je Sitroenova ekskluzivnost. I zaista je izuzetno udoban, kao i svaki Sitroenov auto. Ono što je najzanimljivije jeste da unutra ima umesto komandne table head-up displej koji omogućava vozačima da gledaju direktno na put i ne skreću pažnju na bilo kakve informacije“, rekao je Burić Tanjugu na Međunarodnom salonu automobila.
Izrazio je očekivanje da će novi C3 biti izuzetno zanimljiv mladim ljudima, kao i pripadnicama lepšeg pola.
U fabrici Stellantis u Kragujevcu ove godine, pored proizvodnje električnog modela Grande Panda, počeće i proizvodnja električnog Sitroena C3 u saradnji sa Stelantisovom fabrikom Trnava u Slovačkoj, rekao je ranije danas Tanjugu predsednik Saveza samostalnih sindikata Kragujevca Saša Đorđević.
Grande Panda i C3
On je objasnio da Grande Panda i C3 imaju istu platformu i da će se električni C3 model proizvoditi u Kragujevcu na osnovu plana Stellantis-a od pre nekoliko godina.
„Naš model će pre svega biti Grande Panda, a u saradnji sa fabrikom Trnava u Slovačkoj pravićemo i C3, koji je njihov bazni model. Kada oni budu imali veliki broj narudžbi i ne budu mogli da postignu sa svojim kapacitetima, mi ćemo preuzeti i proizvoditi deo tih automobila“, rekao je Đorđević.
On je naveo da će fabrika u Kragujevcu raditi dosta karoserijskih pozicija za model C3 jer je ista platforma kao i za Grande Pandu i druga vozila, dodavši da je to deo Stellantisove strategije za jeftiniju i lakšu proizvodnju.
„Ovo je dobra priča da se u našoj fabrici radi i C3 jer će tako radnici imati više posla i biće nam više popunjeni kapaciteti“, rekao je Đorđević, koji očekuje da vrlo brzo, u toku ove godine, počne proizvodnja električnog modela C3 u Kragujevcu.
„Vrlo brzo očekujemo da vidimo i Sitroene C3 kako iz fabrike u Kragujevcu odlaze put Evrope i sveta“, rekao je Đorđević za Tanjug.
Karakteristike
Novi e-C3 pokreće elektromotor od 83 kW/113 KS, sa maksimalnom brzinom od 135 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje oko 11 sekundi.
Domet trajanja baterije sa jednim standardnim punjenjem od 44 kNJh iznosi 320 km, a za brzo punjenje od 20 do 80 odsto kapaciteta potrebno je 26 minuta na punjaču od 100 kNJ.
Dužina Sitroena e-C3 iznosi 401 cm, širina 175 cm, visina 157 cm, dok je zapremina prtljažnika 310 litara.
Kako navode iz Sitroena, e-C3 iznenađuje svojom dodatnom opremom i inteligentnim rešenjima sa potpuno novom C-ZEN LOUNGE kontrolnom tablom.