Otkriveno je da 300 „Boingovih“ aviona ima „fatalne greške“, koja mogu izazvati eksploziju rezervoara u vazduhu, prenosi britanski „Dejli mejl“.
Kako se navodi u obaveštenju Federalne uprave za vazduhoplovsto (FAA), avioni sa ovom „fatalsnom greškom“ uključuju i mlaznjake koje koriste „Junajted“ i „Ameriken erlajns“. FAA je u martu uočila ovaj problem i zatražila da „Boingovi“ stručnjaci ponude rešenje do 9. maja, ali ostaje nejasno da li je kompanija to uradila.
Portparol „Boinga“ je saopštio da je obaveštenje FAA deo „standardnog regulatornog procesa“ i da flota aviona 777 „bezbedno prevozi putnike gotovo 30 godina, tokom kojih je prevezla više od 3,9 milijardi ljudi.“
„Boingovi“ avioni imaju probleme sa eksplozijama i paljenjem motora u vazduhu, što je već izazvalo dve smrtonosne nesreće, u kojima je poginulo 346 ljudi. FAA tvrdi da statički elektricitet može dovesti do „paljenja rezervoara za gorivo i do eksplozije“.
U direktivi iz marta 2024, FAA je upozorila „Boing“ na rizik od statičkog elektriciteta u blizini rezervoara za gorivo.
FAA je od „Boinga“ zahtevala da ugradi „električno povezivanje“ i „uzemljenje“ u avione, kako bi se sprečilo „elektrostatičko pražnjenje“.
Upozorenje FAA podstiče kontroverze koje se gomilaju oko kompanije.
Uzbunjivač Džon Barnet, koji je bio zaposlen u „Boingu“, preminuo je ove godine usled ranjavanja iz vatrenog oružja.
„Iako zvaničnici ‘Boinga’ ne misle tako, u kompaniji ne postoji bezbednosna kultura“, izjavio je tokom prošlog meseca uzbunjivač Sem Salepur u Senatu.
„Posmatrao sam radnike ‘Boinga’ kako koriste neodgovarajuće i neproverene metode za popravke aviona 777“, izjavio je Salepur, koji je radio kao inženjer kvaliteta u kompaniji, dodajući da su u nekim slučajevima zaposleni skakali po delovima aviona kako bi ih izravnali.
„Iskreno, naloženo mi je da ćutim“, rekao je Salepur pred komitetom Senata za istrage.
Direktiva FAA od 25. marta 2024, upućena „Boingu“, izazvala je posebnu zabrinutost, jer su to prvi avioni koji su u potpunosti projektovani kompjuterski.
Istrage i optužbe protiv „Boinga“
„Dejli mejl“ u nastavku daje dugačak spisak incidenata i nesreća koji su se desili samo tokom ove godine.
Nakon što je svedočio protiv „Boinga“ 9. marta, bivši menadžer za kontrolu kvaliteta i uzbunjivač Džon Barnet pronađen je mrtav ispred hotela u Kaliforniji. Policija je saopštila da će istražiti ovaj slučaj.
Barnet je uputio niz optužbi svojim nadređenim u kompaniji u vreme dok je bio menadžer kontrole kvaliteta, a kompaniju je napustio 2017. iz zdravstvenih razloga.
Drugi uzbunjivač Sem Salepur pojavio se 10. marta na saslušanju u odboru Senata kada je izjavio da bi avioni kompanije trebalo da budu prizemljeni zbog „fatalnih nedostataka“.
Džošua Din, koji je podigao uzbunu zbog kvarova u avionima 737, iznenada je preminuo 30. aprila u 45. godini.
Bivši zaposlenik „Spirita“ je ranije rekao da je otpušten sa funkcije revizora kvaliteta zbog toga što je u oktobru 2022. doveo u pitanje standarde kvaliteta u fabrici dobavljača u Kanzasu.
federalna uprava za vazduhoplovstvo je 6. maja otvorila istragu o „Boingu“ zbog sumnje da su radnici u fabrici u Južnoj Karolini falsifikovali evidenciju o inspekciji 787 aviona