Откривено је да 300 „Боингових“ авиона има „фаталне грешке“, која могу изазвати експлозију резервоара у ваздуху, преноси британски „Дејли мејл“.
Како се наводи у обавештењу Федералне управе за ваздухопловсто (ФАА), авиони са овом „фаталсном грешком“ укључују и млазњаке које користе „Јунајтед“ и „Америкен ерлајнс“. ФАА је у марту уочила овај проблем и затражила да „Боингови“ стручњаци понуде решење до 9. маја, али остаје нејасно да ли је компанија то урадила.
Портпарол „Боинга“ је саопштио да је обавештење ФАА део „стандардног регулаторног процеса“ и да флота авиона 777 „безбедно превози путнике готово 30 година, током којих је превезла више од 3,9 милијарди људи.“
„Боингови“ авиони имају проблеме са експлозијама и паљењем мотора у ваздуху, што је већ изазвало две смртоносне несреће, у којима је погинуло 346 људи. ФАА тврди да статички електрицитет може довести до „паљења резервоара за гориво и до експлозије“.
У директиви из марта 2024, ФАА је упозорила „Боинг“ на ризик од статичког електрицитета у близини резервоара за гориво.
ФАА је од „Боинга“ захтевала да угради „електрично повезивање“ и „уземљење“ у авионе, како би се спречило „електростатичко пражњење“.
Упозорење ФАА подстиче контроверзе које се гомилају око компаније.
Узбуњивач Џон Барнет, који је био запослен у „Боингу“, преминуо је ове године услед рањавања из ватреног оружја.
„Иако званичници ‘Боинга’ не мисле тако, у компанији не постоји безбедносна култура“, изјавио је током прошлог месеца узбуњивач Сем Салепур у Сенату.
„Посматрао сам раднике ‘Боинга’ како користе неодговарајуће и непроверене методе за поправке авиона 777“, изјавио је Салепур, који је радио као инжењер квалитета у компанији, додајући да су у неким случајевима запослени скакали по деловима авиона како би их изравнали.
„Искрено, наложено ми је да ћутим“, рекао је Салепур пред комитетом Сената за истраге.
Директива ФАА од 25. марта 2024, упућена „Боингу“, изазвала је посебну забринутост, јер су то први авиони који су у потпуности пројектовани компјутерски.
Истраге и оптужбе против „Боинга“
„Дејли мејл“ у наставку даје дугачак списак инцидената и несрећа који су се десили само током ове године.
Након што је сведочио против „Боинга“ 9. марта, бивши менаџер за контролу квалитета и узбуњивач Џон Барнет пронађен је мртав испред хотела у Калифорнији. Полиција је саопштила да ће истражити овај случај.
Барнет је упутио низ оптужби својим надређеним у компанији у време док је био менаџер контроле квалитета, а компанију је напустио 2017. из здравствених разлога.
Други узбуњивач Сем Салепур појавио се 10. марта на саслушању у одбору Сената када је изјавио да би авиони компаније требало да буду приземљени због „фаталних недостатака“.
Џошуа Дин, који је подигао узбуну због кварова у авионима 737, изненада је преминуо 30. априла у 45. години.
Бивши запосленик „Спирита“ је раније рекао да је отпуштен са функције ревизора квалитета због тога што је у октобру 2022. довео у питање стандарде квалитета у фабрици добављача у Канзасу.
федерална управа за ваздухопловство је 6. маја отворила истрагу о „Боингу“ због сумње да су радници у фабрици у Јужној Каролини фалсификовали евиденцију о инспекцији 787 авиона