Stajanje u autobusu ili metrou je jedna stvar, ali da li biste ikada razmatrali da stojite tokom leta?
Prema pisanju EuroWeekly News, neke budžetske avio-kompanije u Evropi navodno razmatraju uvođenje polustojećih, sedlastih sedišta na kratkim letovima već od 2026. godine.
Ova nekonvencionalna sedišta, poznata pod nazivom Skyrider 2.0, predstavljena su 2018. godine od strane italijanskog proizvođača sedišta za avione – kompanije Aviointeriors.
Sedišta za stajanje – više putnika, manje težine
Ova stojeća sedišta, koja bi bila ponuđena po nižoj ceni od klasičnih sedišta, planirana su za letove koji traju do dva sata. Veruje se da bi omogućila povećanje broja putnika u avionu i do 20 odsto.
Čak i sa više putnika, ove sedišta bi učinila avione znatno lakšim, jer svako teži upola manje od običnog sedišta. Manja težina aviona znači manju potrošnju goriva, što potencijalno donosi i manji uticaj na životnu sredinu.
Udobnost u drugom planu
Ipak, ovo nisu najudobnije opcije kada se nalazite hiljadama metara u vazduhu. Za razliku od klasičnih sedišta na kojima putnici mogu da odmore telo, ova sedišta zahtevaju da putnici angažuju mišiće trupa i nogu kako bi ostali u uspravnom položaju.
Pričvršćivanje je predviđeno pomoću pojaseva u stilu sigurnosnih uprtača, a sedišta se ne mogu obarati.
Nema zvaničnih potvrda
Do trenutka objavljivanja vesti, nijedna avio-kompanija zvanično nije potvrdila da će ugraditi Skyrider 2.0 sedišta u svoje avione.
Nakon spekulacija da će popularna irska avio-kompanija Ryanair početi da koristi ova kompaktna sedišta, kompanija je u petak za EuroNews izjavila da „nema takve planove“.