Zora Petrović je srpska slikarka koja se ubraja u najznačajnije predstavnike ekspresionizma u slikarstvu Srbije između dva svetska rata. Preminula je na današnji dan 1962. godine.
Petrovićeva je učila slikarstvo kod Ljube Ivanovića i Mila Milunovića. Potom je boravila na usavršavanju u Pešti i Parizu.
Njen rad odlikuje snažan temperament i strastan kolorit, dok je pretežno slikala aktove i žene iz naroda.
Monumentalno figuralno slikarstvo Petrovićeve naslanja se na tradiciju srednjovekovnih srpskih fresaka, te na boje i oblike ovog podneblja.
Obeležila vreme u kojem je stvarala
Bila je je slikarka koja je svojim jedinstvenim umetničkim jezikom, prepoznatljivim po snažnom, energičnom gestu, širokim i strasnim potezima, sa dosta guste paste, izražajnog kolorita obeležila vreme u kojem je stvarala. Krug motiva i tema u slikarstvu Zore Petrović proizvod je mešanja uticaja rigidnih pravila na kojima se temeljio program tradicionalne edukacije budućeg slikara, s jedne, i moderne umetnosti shvaćene kao one koja i u tematskom i u tehničkom smislu na adekvatan način reflektuje promenljivu i kontradiktornu prirodu modernog života, s druge strane.
Njen pristup umetnosti sva kako nije bio usmeren ka radikalnom menjanju sveta putem inovacije umetničkog jezika, ali jeste u okvirima tradicionalne umetničke dis cipline i jezika te discipline razotkrivao mehanizme patrijarhalne hetero-kulture i razvijao se kroz aktivno preispitivanje uspostavljenih i normativizovanih granica rodnih identiteta, njihovih učinaka i konačno kroz njihovu dekonstrukci…
„Hoću istinu u umetnosti i ništa više. Naićićete na mnogo žena na mojim platnima. Na mnogo debelih, suvih, tankih, glomaznih. I još nešto, skoro da nema ni jedne lepe, a to je sve zato što je istina u životu istina i na mojim platnima“, govorila je o svojim aktovima poznata slikarka, Zora Petrović, u emisiji Slikari i vajari.
Nikada nije išla za lirskom analizom oblika i za uglađenim jezikom. Imala je i zanimljiv odnos prema tradiciji, ali i prema nečemu što je novo u umetnosti.
Atelje je bio skrovište u kojem su nastajala njena dela. Vremenom je postao neka vrsta scenografije za prikazivanje motiva koje je birala, a slikanje pejzaža i javnih prostora nikada je nije previše zanimalo.
Slike Zore Petrović ispunjene su gustom kolorističkom pastom i svetlom koje naglašava oblike.
Zora Petrović se ubraja u najznačajnije predstavnike kolorističkog ekspresionizma u srpskom međuratnom slikarstvu. Bila je profesor, dopisni član Sanu i član grupa „Lada“, „Oblik“, „Dvanaestorica“ i „Samostalni“.