Kanadska vlada je 27. avgusta objavila da uvodi carinu od 100 odsto na uvoz električnih vozila kineske proizvodnje, što su ranije odlučile i Sjedinjene Američke Države.
Nova carina na kineski čelik i aluminijum
Premijer Džastin Trudo je takođe objavio da će Kanada uvesti carinu od 25 odsto na uvoz kineskog čelika i aluminijuma.
„Akteri poput Kine su izabrali da sebi daju nepoštenu prednost na globalnom tržištu“, kazao je Trudo na sednici vlade u Halifaksu, u Novoj Škotskoj.

Konsultacije kanadske vlade i podrška SAD
Vlada Trudoa je letos počela 30-dnevne konsultacije o tom pitanju kako bi se, prema rečima zamenice premijera Kristije Frilend, suprotstavila „jasnom nastojanju kineskih kompanija da preplave globalno tržište ponudom“.
Potez Kanade je usledio nekoliko nedelja pošto su i SAD i Evropska komisija najavili povećanje carina na uvoz kineskih električnih vozila.
Savetnik predsednika SAD za nacionalnu bezbednost Džejk Saliven ohrabrio je Kanadu da učini isto tokom jučerašnjeg sastanka sa Trudoom u Halifaksu.
Uvoz kineskih električnih vozila u Kanadu
Od električnih vozila kineske proizvodnje, u Kanadu se trenutno uvoze jedino ona kompanije Tesla, izrađena u fabrici te kompanije u Šangaju.
Uvođenje carina od strane Kanade na uvoz kineskih električnih vozila i metala je deo šireg nastojanja zapadnih zemalja da se suprotstave dominaciji Kine na globalnom tržištu.
Ove mere, koje su već primenjene u SAD i Evropi, ukazuju na rastuće tenzije i ekonomsku konkurenciju između Kine i zapadnih zemalja, pri čemu se Kanada pozicionira kao važan saveznik u tom sukobu.