Канадска влада је 27. августа објавила да уводи царину од 100 одсто на увоз електричних возила кинеске производње, што су раније одлучиле и Сједињене Америчке Државе.
Нова царина на кинески челик и алуминијум
Премијер Џастин Трудо је такође објавио да ће Канада увести царину од 25 одсто на увоз кинеског челика и алуминијума.
„Актери попут Кине су изабрали да себи дају непоштену предност на глобалном тржишту“, казао је Трудо на седници владе у Халифаксу, у Новој Шкотској.
Консултације канадске владе и подршка САД
Влада Трудоа је летос почела 30-дневне консултације о том питању како би се, према речима заменице премијера Кристије Фриленд, супротставила „јасном настојању кинеских компанија да преплаве глобално тржиште понудом“.
Потез Канаде је уследио неколико недеља пошто су и САД и Европска комисија најавили повећање царина на увоз кинеских електричних возила.
Саветник председника САД за националну безбедност Џејк Саливен охрабрио је Канаду да учини исто током јучерашњег састанка са Трудоом у Халифаксу.
Увоз кинеских електричних возила у Канаду
Од електричних возила кинеске производње, у Канаду се тренутно увозе једино она компаније Тесла, израђена у фабрици те компаније у Шангају.
Увођење царина од стране Канаде на увоз кинеских електричних возила и метала је део ширег настојања западних земаља да се супротставе доминацији Кине на глобалном тржишту.
Ове мере, које су већ примењене у САД и Европи, указују на растуће тензије и економску конкуренцију између Кине и западних земаља, при чему се Канада позиционира као важан савезник у том сукобу.