Početna » Društvo » Švedska vraća klasične udžbenike i potpuno ukida digitalno učenje za decu mlađu od šest godina

Zabrinutost od prekomerne digitalizacije

Švedska vraća klasične udžbenike i potpuno ukida digitalno učenje za decu mlađu od šest godina

Švedska, predvodnik u uvođenju novih tehnologija u škole, vraća se tradicionalnim obrazovnim metodama s naglaskom na štampane knjige, čitanje i vežbanje pisanja i smanjuje upotrebu tableta i digitalnih alata.

Političari i stručnjaci izrazili su zabrinutost da je prekomerna digitalizacija, uključujući uvođenje tableta u predškolske ustanove, dovela do opadanja osnovnih veština učenika, piše AP.

Analogno učenje za decu do šest godina

Švedska ministarka prosvete Lota Edholm, koja je u vladi desnog centra preuzela dužnost pre 11 meseci, izjavila je da je učenicima potrebno više udžbenika i da su štampane knjige važne za njihovu edukaciju.

Švedska ministarka je objavila da vlast želi da poništi odluku Nacionalne agencije za obrazovanje da digitalni uređaji postanu obavezni u predškolskim ustanovama. Planiraju da idu i korak dalje i da potpuno prekinu digitalno učenje za decu mlađu od šest godina, saopštilo je ministarstvo.

Stručnjaci za obrazovanje ističu da su neki problemi s učenjem mogli da nastanu zbog mera uvedenih tokom pandemije korona virusa, ali naglašavaju i da prekomerno korišćenje uređaja s ekranima tokom školskih sati može da prouzrokuje zaostajanje mladih u osnovnim predmetima.

Sticanje znanja putem štampanih udžbenika

„Postoje jasni naučni dokazi da digitalni alati ometaju, a ne poboljšavaju učenje učenika“, saopštio je Karolinska institut prošlog meseca komentarišući dotadašnju nacionalnu obrazovnu strategiju koja je naglasak stavljala na digitalizaciju nastave.

„Institut smatra da se fokus treba vratiti na sticanje znanja putem štampanih udžbenika i stručnosti nastavnika, umesto iz uglavnom besplatnih digitalnih izvora koji nisu provereni“, rekli su iz Instituta.

UNESKO je takođe uputio „hitan poziv za prikladnu upotrebu tehnologije u obrazovanju“.

U izveštaju podstiču zemlje da ubrzaju internetske veze u školama, ali istovremeno upozoravaju da tehnologija u obrazovanju treba da se implementira tako da nikada ne zameni nastavu uživo pod vođstvom nastavnika.

Kako bi izašli na kraj s padom u čitalačkim sposobnostima, švedske vlasti najavljuju da će ove godine investirati oko 60 miliona evra za kupovinu knjiga koje će raspodeliti po školskim bibliotekama i još 42 miliona evra u sledeće dve godine za brži povratak klasičnih udžbenika u škole.

NSPM

Izvor: AP

Pripremila redakcija Kompas info
Povezani članci:

Portal Kompas Info posebnu pažnju posvećuje temama koje se tiču društva, ekonomije, vere, kulture, istorije, tradicije i identiteta naroda koji žive u ovom regionu. Želimo da vam pružimo objektivan, balansiran i progresivan pogled na svet oko nas, kao i da podstaknemo na razmišljanje, diskusiju i delovanje u pravcu boljeg društva za sve nas.