Cena najprodavnijih električnih modela od aprila do jula u proseku je pala za četiri odsto, dok su benzinski modeli poskupeli za pet odsto.
Osetna razlika u ceni novih benzinskih i električnih automobila u Nemačkoj i dalje postoji, ali se smanjuje uprkos ukidanju državnih subvencija na električne, saopštio je u četvrtak privatni institut CAR.
Cena najprodavanijih električnih automobila je pala za 4%
CAR mesečno analizira „žive“ cene na tržištu automobila, dakle računajući ono što kupci plaćaju uz sve popuste i akcije trgovaca, a ne preporučenu maloprodajnu cenu, prenosi DPA.
Cena 15 najprodavnijih električnih modela od aprila do jula u proseku je pala za četiri odsto, dok su benzinski modeli poskupeli za pet odsto.
Uprkos tome, jaz je još značajan, rekao je direktor studije Ferdinand Dudenhefer.
Automobili sa benziniskim motorima su prilično jeftiniji
Na primer, Volksvagen Golf sa benzinskim motorom od 1.500 kubika sa 23.443 evra košta 9.220 evra manje od svog električnog blizanca ID3.
Kod brenda Opel, benzinska Korsa je čak 13.600 evra jeftinija od električne.
Pohod kineskih proizvođača na nemačko tržište
Pritom, za sada izostaje donekle očekivani trijumfalni pohod kineskih proizvođača na nemačko tržište e-automobila.
Dudenhefer je ukazao da Kinezi u onlajn oglasima često ne navode ni cenu, ni druge elementarne podatke o vozilima.
Prema njegovim rečima, očigledno je da ni kineske firme ne mogu da izjednače cene, pa je tako e-model proizvođača MG 13.000 evra skuplji od svog benzinskog parnjaka.
Dudenhefer je kao naglasio i da je američki Tesla prvi put na model „Y“
ponudio direktan rabat od 6.000 evra. Po svemu sudeći, Tesla je nagomilao automobile koje ne može da proda, ocenio je on, prenosi B92.