Цена најпродавнијих електричних модела од априла до јула у просеку је пала за четири одсто, док су бензински модели поскупели за пет одсто.
Осетна разлика у цени нових бензинских и електричних аутомобила у Немачкој и даље постоји, али се смањује упркос укидању државних субвенција на електричне, саопштио је у четвртак приватни институт CAR.
Цена најпродаванијих електричних аутомобила је пала за 4%
CAR месечно анализира „живе“ цене на тржишту аутомобила, дакле рачунајући оно што купци плаћају уз све попусте и акције трговаца, а не препоручену малопродајну цену, преноси DPA.
Цена 15 најпродавнијих електричних модела од априла до јула у просеку је пала за четири одсто, док су бензински модели поскупели за пет одсто.
Упркос томе, јаз је још значајан, рекао је директор студије Фердинанд Дуденхефер.
Аутомобили са бензиниским моторима су прилично јефтинији
На пример, Волксваген Голф са бензинским мотором од 1.500 кубика са 23.443 евра кошта 9.220 евра мање од свог електричног близанца ИД3.
Код бренда Опел, бензинска Корса је чак 13.600 евра јефтинија од електричне.
Поход кинеских произвођача на немачко тржиште
Притом, за сада изостаје донекле очекивани тријумфални поход кинеских произвођача на немачко тржиште е-аутомобила.
Дуденхефер је указао да Кинези у онлајн огласима често не наводе ни цену, ни друге елементарне податке о возилима.
Према његовим речима, очигледно је да ни кинеске фирме не могу да изједначе цене, па је тако е-модел произвођача MG 13.000 евра скупљи од свог бензинског парњака.
Дуденхефер је као нагласио и да је амерички Тесла први пут на модел „Y“
понудио директан рабат од 6.000 евра. По свему судећи, Тесла је нагомилао аутомобиле које не може да прода, оценио је он, преноси Б92.