Početna » Slobodna zona » Najpopularniji automobili u 2024. godini

Istraživanje za Evropu

Najpopularniji automobili u 2024. godini

Glasine da je vreme klasičnih putničkih vozila prošlo ispostavile su se značajno preuveličane. Iako su SUV automobili i kamioneti preuzeli primat u Americi i nekim drugim regionima, Evropljani su i dalje naklonjeni hečbek modelima.

Tokom 2024. godine, tri najpopularnija modela automobila na Starom kontinentu bila su gradski i kompaktni hečbek automobili: Dačija Sandero, Reno Klio i Folksvagen Golf.

Prema istraživanju nemačke firme za analizu automobilskog tržišta, Datafors, rumunski Sandero prodat je u 270.111 primeraka u regionima Evropske unije, EFTA i Ujedinjenog Kraljevstva.

Ovaj potkompaktni automobil zabeležio je rast prodaje od 14,3% u odnosu na prethodnu godinu.

Sandero je značajno nadmašio svog mehanički srodnog, ali luksuznijeg rivala, Klio, koji je 2024. završio sa 216.569 prodatih jedinica ( 6,5% u odnosu na prethodnu godinu).

Dani kada je VW Golf dominirao evropskim tržištem su prošlost. Nekadašnji evropski bestseler morao je da se zadovolji trećim mestom sa 216.549 prodatih automobila ( 17,5% u odnosu na prethodnu godinu).

Da stvar bude zanimljivija, ispada da samo 20 vozila deli Klio i Golf. Pošto podaci koje je objavio Dataforce obuhvataju 98% svih automobila prodatih u decembru u regionima EU EFTA UK, krajnji rezultat bi mogao da donese promenu kada je reč o pozicijama 2 i 3.

U odnosu na prethodnu listu najprodavanijih automobila u Evropi, koja je obuhvatala period januar-novembar, došlo je do jedne promene. VW Tiguan je “izbacio” SUV Dačija Daster iz prvih deset.

Zbog čega je Sandero broj 1?

Jasno je zašto je Sandero bio broj 1 prošle godine. Kao i svi modeli marke Dačija, ovo je praktičan automobil sa niskom cenom, pristojnom opremom i nenametljivim dizajnom. Istina, njegovi trocilindriski motori nisu posebno snažni. Ali atmosferski i turbo-punjeni 1.0 litarski benzinci su više nego dovoljni za ljude koji traže ekonomičnu vožnju.

U nekim zemljama, Sandero se nudi sa fabrički ugrađenim LPG sistemom. To ga čini još jeftinijim za vožnju.

Prodaja Sandera bi mogla biti još veća da kompanija u vlasništvu Renoa nije izbacila dizel motor koji se koristio u modelima prethodne generacije.

Međutim, Francuzi su se uglavnom povukli iz dizel segmenta u Evropi zbog sve strožih propisa o emisijama.

Izvor: B92

Pripremila redakcija Kompas info
Povezani članci:

Portal Kompas Info posebnu pažnju posvećuje temama koje se tiču društva, ekonomije, vere, kulture, istorije, tradicije i identiteta naroda koji žive u ovom regionu. Želimo da vam pružimo objektivan, balansiran i progresivan pogled na svet oko nas, kao i da podstaknemo na razmišljanje, diskusiju i delovanje u pravcu boljeg društva za sve nas.