Gomila naloga na društvenim mrežama koristila je mrežu Meta da promoviše fiktivnu političku grupu za zastupanje koja je pokušala da regrutuje konzervativne kandidate da se kandiduju kao nezavisni. Kao posledica kampanje koje su se infiltrirale kroz platformu uoči izbora 2024.
Meta je uklonila desetine naloga i stranica na društvenim mrežama. U pitanju su nalozi koji su podržavali projekat Patriots Ran, grupu koja je navodno bila nacionalna organizacija.
Operacija uticaja na društvene mreže, jedna od šest koje je Meta oborila, ilustruje pretnje sa kojima se suočavaju onlajn platforme dok se pripremaju za izbore 2024. Zajedno sa domaćim akterima, strani akteri, uključujući Rusiju, obnavljaju napore da utiču na politički diskurs u Sjedinjenim Državama, navodi Meta.
„Te kampanje često imaju za cilj da pojačaju poruke od stvarnih ljudi, bilo da su to političari, novinari ili uticajni ljudi, a zatim da dođu do njihove publike”, rekao je David Agranovic, jedan od direktora Mete.
Projekat Patriots Ran napravio je naloge za lažne Amerikance koji su objavljivali sadržaje o lokalnim sportskim timovima, događajima i restoranima kako bi izgledali autentično, navodi Meta.
Mreža naloga, od kojih je neke pribavio jedan bangladeški entitet, povećala je kritike na račun „republikanske i demokratske elite” i objavila je o temama kao što su „Bog”, „oružje” i „ilegalni imigranti”, saopštila je kompanija.
Grupa je takođe upravljala veb lokacijama i najmanje jednim nalogom na Iks. Prema podacima kompanije, 16 stranica na Fejsbuku imalo je 1.700 pratilaca, dok su tri Instagram stranice povezane sa kampanjom imale 2.300 pratilaca.
Nalozi potrošili 50.000 dolara za oglase
Meta je takođe onemogućila 12 Fejsbuk grupa i 96 Fejsbuk naloga povezanih sa tim naporom, a tokom njihove kampanje potrošili su oko 50.000 dolara na oglase na Metinim društvenim mrežama.
I predstavnici i učesnici Trampove kampanje saopštili su da su hakovani nakon što je objavljen interni dokument kampanje kojim se proverava republikanski potpredsednički kandidat Džej Di Vens. Strani operativci sve više ciljaju na novinare i javne ličnosti u pokušajima da daju kredibilitet povoljnim narativima. Meta je takođe uklonila četiri ruske kampanje stranog uticaja koje su imale za cilj da potkopaju Ukrajinu.
Dok su ruske kampanje uticaja — uključujući upornu operaciju Dopelganger — objavljivale o raznim temama, od 2022. su se koncentrisale na rat u Ukrajini. Jedna ruska kampanja ciljala je publiku u Evropskoj uniji i Sjedinjenim Državama sa narativima o žrtvama među ukrajinskim vojnicima i tvrdnjama da ukrajinska vlada nije uspela da zaštiti svoj narod, navodi Meta, a prenosi Washington Post.