Srbuška, brend prirodne kozmetike, omaž je Srbiji, našoj kulturi i tradiciji koju je u svoje jedinstvene proizvode utkala Tijana Tomašević sa Zlatibora. Priča o Srbuški je počela od male radionice prirodnih sapuna i melema. Vremenom je u svoju ponudu uključila širi asortiman visokokvalitetnih i organskih proizvoda za negu kože, kao što su kreme, tonici, serumi i maske za lice.
Inspiracija za naziv brenda
Tijana bi volela da kaže da iza naziva brenda „Srbuška“ stoji spektakularna priča, ali nije tako.
„Moja sestra je predložila ime koje sam odmah prihvatila, jer sam želela da brend bude omaž Srbiji, našoj kulturi i tradiciji“, navodi Tijana Tomašević za BIZLife.
Od male radionice do kompleksnih proizvoda
Srbuška je pre svega bila mala radionica za izradu prirodnih sapuna i melema. Kasnije su proširili asortiman na čak 20 različitih proizvoda, što je postalo teško održivo kako je biznis rastao. Zato su se pre nekoliko meseci odlučili za novi pravac i s ponosom predstavili potrošačima kompleksnije proizvode za negu kože lica.
View this post on Instagram
„Trenutno nudimo osam vrhunskih proizvoda, uključujući tonike, kreme, serume i maske za lice. Na jesen planiramo proširenje ponude s još sedam proizvoda, čime će naša kolekcija biti zaokružena“, dodaje Tijana.
Put ka organskoj kozmetici
Prema Tijaninim rečima, ideja o osnivanju Srbuške rodila se 2017. godine tokom njenog boravka u Londonu. Pohađajući kurs na Imperijal Koledž London, prvi put se susrela sa organskom manufakturom prirodne kozmetike i odmah se zaljubila u sam proces.
„Što sam više saznavala, sve više se u meni budila želja da nešto slično donesem u Srbiju. U to vreme, prirodna kozmetika je kod nas počinjala da dobija na popularnosti, što me dodatno inspirisalo“, ističe ona.
View this post on Instagram
Prelazak iz akademskog u preduzetnički svet
Tijana je po zanimanju klasični filolog. Završila je studije starogrčkog i latinskog jezika, sa istorijom, kulturom i filozofijom starog veka na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Iako je u struci radila kratko, imala je tu sreću da bude deo tima u Akropoljskom muzeju u Atini.
„Kasnije su me druge veštine koje sam u međuvremenu stekla, odvele u korporativni svet, gde sam se dobro snašla, ali nisam pronalazila istinsko zadovoljstvo i umetnost življenja. Moj slobodni duh uvek je težio ka kreativnijem načinu zarade i slobodnijem životu“, otkriva preduzetnica.
Savršena formulacija
Tijana je našla način da svoju viziju, znanje i veštine pretvori u savršenu formulaciju, koja je premašila njena očekivanja.
Proces proizvodnje prirodne kozmetike počinje u njenoj glavi, gde se rađa ideja, a onda uz pomoć vrhunskih tehnologa, dobija svoju finalnu formulaciju.
„Posebne zasluge za izvanrednu Rajsku kremu za lice idu našoj saradnici Mirni iz „Moba Skincare“, kaže preduzetnica za BIZLife.
View this post on Instagram
Proizvode izrađuju sami u sopstvenoj laboratoriji, dok se sertifikacija obavlja u specijalizovanim ustanovama. U početku su sami brali, macerirali i destilovali biljke, ali su zbog obima posla sada prinuđeni da ih nabavljaju.
Lokalna podrška i održivi izvori sirovina
„Trudimo se da što više potrebnih biljaka nabavljamo od malih domaćih proizvođača i poljoprivrednih gazdinstava. Neka ulja i sirovine, poput argana, jojobe i gline, uvozimo iz zemalja njihovog porekla.
Na ovaj način, naš krajnji proizvod postaje spoj strasti, stručnosti i visokokvalitetnih sastojaka, pružajući našim potrošačima spoj tradicije i inovacija, a svakako najbolje iz prirode“, objašnjava Tijana.
Prodavnica Riznica – početni koncept
Osim proizvodnje, Tijana je imala prodavnicu koja se nalazila u centru Zlatibora i nudila širok asortiman prirodnih proizvoda za negu lica, kose i tela.
„Bila sam vlasnica Riznice, prvog koncept store prostora u Srbiji, koji se specijalizovao za organsku, ručno rađenu kozmetiku“, navodi ona.
Nažalost, prostor u kojem se Riznica nalazila predviđen je za rušenje, pa su bili prinuđeni da zatvore radnju. Uprkos tome, Tijana se nada da će uskoro moći da ponude njihove proizvode, kao i proizvode kolega, u novom lokalu, za početak opet u centru Zlatibora, a kasnije i u većim gradovima širom Srbije.
View this post on Instagram
Spoj tradicije i inovacija
Ono što povezuje Riznicu i prirodnu kozmetiku Srbuška je njihova strast prema visokokvalitetnim i ručno rađenim proizvodima koji su inspirisani prirodom i tradicijom Srbije.
„Riznica je bila naš prvi koncept store, gde smo nudili Srbuškine proizvode, ali i kozmetiku drugih domaćih proizvođača, čime smo promovisali i podržavali lokalnu zajednicu i održivu proizvodnju. U oba projekta, cilj mi je bio da pružimo kupcima autentične, prirodne proizvode koji neguju kožu i poštuju životnu sredinu“, navodi Tijana Tomašević.
Odgovornost i kvalitet kao temelji poslovanja
Odgovornost je jedan od najbitnijih principa kojima se Tijana vodi kada je reč o biznisu. Ali, na prvo mesto uvek stavlja kvalitet, jer veruje da vrhunski sastojci i pažljiva izrada čine razliku.
„Takođe, trudim se da poslujem na način koji je odgovoran prema prirodi i zajednici, koristeći ekološke materijale i podržavajući lokalne proizvođače. Stalno težim da unapređujem proizvode i procese, prateći najnovije trendove i istraživanja u industriji prirodne kozmetike“, naglašava ona.
Transparentnost i inovacije u poslovanju
Transparentnost joj je takođe veoma važna. Veruje da je ključ uspeha „biti otvoren i iskren prema kupcima, bilo da se radi o sastojcima koje koriste ili načinu na koji posluju“.
Njihovo poverenje i zadovoljstvo su joj najvažniji, pa se stalno trudi da pruži vrhunsku korisničku uslugu, kao i da sluša povratne informacije kako bi unapredila svoje proizvode i usluge.
„Takođe, u našoj kompaniji zaposleni nemaju fiksno radno vreme, što ne samo da povećava njihovu motivaciju i zadovoljstvo, već i podstiče kreativnost i produktivnost, omogućavajući im da usklade profesionalni i lični život na najbolji mogući način“, zaključuje Tijana.