Србушка, бренд природне козметике, омаж је Србији, нашој култури и традицији коју је у своје јединствене производе уткала Тијана Томашевић са Златибора. Прича о Србушки је почела од мале радионице природних сапуна и мелема. Временом је у своју понуду укључила шири асортиман висококвалитетних и органских производа за негу коже, као што су креме, тоници, серуми и маске за лице.
Инспирација за назив бренда
Тијана би волела да каже да иза назива бренда „Србушка“ стоји спектакуларна прича, али није тако.
„Моја сестра је предложила име које сам одмах прихватила, јер сам желела да бренд буде омаж Србији, нашој култури и традицији“, наводи Тијана Томашевић за БИЗЛифе.
Од мале радионице до комплексних производа
Србушка је пре свега била мала радионица за израду природних сапуна и мелема. Касније су проширили асортиман на чак 20 различитих производа, што је постало тешко одрживо како је бизнис растао. Зато су се пре неколико месеци одлучили за нови правац и с поносом представили потрошачима комплексније производе за негу коже лица.
View this post on Instagram
„Тренутно нудимо осам врхунских производа, укључујући тонике, креме, серуме и маске за лице. На јесен планирамо проширење понуде с још седам производа, чиме ће наша колекција бити заокружена“, додаје Тијана.
Пут ка органској козметици
Према Тијаниним речима, идеја о оснивању Србушке родила се 2017. године током њеног боравка у Лондону. Похађајући курс на Империјал Колеџ Лондон, први пут се сусрела са органском мануфактуром природне козметике и одмах се заљубила у сам процес.
„Што сам више сазнавала, све више се у мени будила жеља да нешто слично донесем у Србију. У то време, природна козметика је код нас почињала да добија на популарности, што ме додатно инспирисало“, истиче она.
View this post on Instagram
Прелазак из академског у предузетнички свет
Тијана је по занимању класични филолог. Завршила је студије старогрчког и латинског језика, са историјом, културом и филозофијом старог века на Филозофском факултету у Београду. Иако је у струци радила кратко, имала је ту срећу да буде део тима у Акропољском музеју у Атини.
„Касније су ме друге вештине које сам у међувремену стекла, одвеле у корпоративни свет, где сам се добро снашла, али нисам проналазила истинско задовољство и уметност живљења. Мој слободни дух увек је тежио ка креативнијем начину зараде и слободнијем животу“, открива предузетница.
Савршена формулација
Тијана је нашла начин да своју визију, знање и вештине претвори у савршену формулацију, која је премашила њена очекивања.
Процес производње природне козметике почиње у њеној глави, где се рађа идеја, а онда уз помоћ врхунских технолога, добија своју финалну формулацију.
„Посебне заслуге за изванредну Рајску крему за лице иду нашој сарадници Мирни из „Moba Skincare“, каже предузетница за БИЗЛифе.
View this post on Instagram
Производе израђују сами у сопственој лабораторији, док се сертификација обавља у специјализованим установама. У почетку су сами брали, мацерирали и дестиловали биљке, али су због обима посла сада принуђени да их набављају.
Локална подршка и одрживи извори сировина
„Трудимо се да што више потребних биљака набављамо од малих домаћих произвођача и пољопривредних газдинстава. Нека уља и сировине, попут аргана, јојобе и глине, увозимо из земаља њиховог порекла.
На овај начин, наш крајњи производ постаје спој страсти, стручности и висококвалитетних састојака, пружајући нашим потрошачима спој традиције и иновација, а свакако најбоље из природе“, објашњава Тијана.
Продавница Ризница – почетни концепт
Осим производње, Тијана је имала продавницу која се налазила у центру Златибора и нудила широк асортиман природних производа за негу лица, косе и тела.
„Била сам власница Ризнице, првог концепт сторе простора у Србији, који се специјализовао за органску, ручно рађену козметику“, наводи она.
Нажалост, простор у којем се Ризница налазила предвиђен је за рушење, па су били принуђени да затворе радњу. Упркос томе, Тијана се нада да ће ускоро моћи да понуде њихове производе, као и производе колега, у новом локалу, за почетак опет у центру Златибора, а касније и у већим градовима широм Србије.
View this post on Instagram
Спој традиције и иновација
Оно што повезује Ризницу и природну козметику Србушка је њихова страст према висококвалитетним и ручно рађеним производима који су инспирисани природом и традицијом Србије.
„Ризница је била наш први концепт сторе, где смо нудили Србушкине производе, али и козметику других домаћих произвођача, чиме смо промовисали и подржавали локалну заједницу и одрживу производњу. У оба пројекта, циљ ми је био да пружимо купцима аутентичне, природне производе који негују кожу и поштују животну средину“, наводи Тијана Томашевић.
Одговорност и квалитет као темељи пословања
Одговорност је један од најбитнијих принципа којима се Тијана води када је реч о бизнису. Али, на прво место увек ставља квалитет, јер верује да врхунски састојци и пажљива израда чине разлику.
„Такође, трудим се да послујем на начин који је одговоран према природи и заједници, користећи еколошке материјале и подржавајући локалне произвођаче. Стално тежим да унапређујем производе и процесе, пратећи најновије трендове и истраживања у индустрији природне козметике“, наглашава она.
Транспарентност и иновације у пословању
Транспарентност јој је такође веома важна. Верује да је кључ успеха „бити отворен и искрен према купцима, било да се ради о састојцима које користе или начину на који послују“.
Њихово поверење и задовољство су јој најважнији, па се стално труди да пружи врхунску корисничку услугу, као и да слуша повратне информације како би унапредила своје производе и услуге.
„Такође, у нашој компанији запослени немају фиксно радно време, што не само да повећава њихову мотивацију и задовољство, већ и подстиче креативност и продуктивност, омогућавајући им да ускладе професионални и лични живот на најбољи могући начин“, закључује Тијана.