Građani EU sve više su zabrinuti da neće moći da plate račune, čak njih 38 odsto. Više od trećine, odnosno 35 odsto strahuje da neće biti u mogućnosti da priušte svoju omiljenu hranu, pokazalo je istraživanje koje je objavila Evropska komisija povodom Svetskog dana prava potrošača.
Izveštaj je takođe naveo da je 74 odsto ispitanika reklo da je ambalaža proizvoda smanjena. 52 odsto veruje da je roba slabijeg kvaliteta, a bez promene u ceni.
Kada je u pitanju onlajn kupovina, građani EU imaju 60 odsto veće šanse da dožive probleme nego da su iste proizvode kupili u prodavnicama, pokazalo je istraživanje.
Na primer, 26 odsto ljudi je reklo da je naišlo na probleme prilikom kupovine onlajn i da su smatrali da imaju legitimne razloge za žalbu, u poređenju sa 16 odsto potrošača u prodavnicama.
Istovremeno, ispitivanje navodi da se nastavio trend kupovine onlajn. Sada se 76 odsto svih kupovina obavlja preko interneta.
Pored toga, 93 odsto onlajn kupaca izrazilo je zabrinutost zbog personalizovanog oglašavanja. Čak 71 odsto strahuje zbog prikupljanja njihovih podataka bez pristanka, a 63 odsto se protivilo nemogućnosti da se odustane od personalizacije. 67 odsto je izrazilo zabrinutost zbog prekomernog oglašavanja.
Skoro 45 odsto potrošača je prijavilo da su prevareni preko interneta. Mnogi potrošači doživljavaju nepoštene prakse, uključujući lažne recenzije (66 odsto) i obmanjujuće popuste (61 odsto).
Ipak, većina potrošača (68 odsto) veruje u bezbednost proizvoda koje kupuju i mali broj (manje od 10 odsto) je prijavilo bezbednosne probleme.
Prilikom kupovine neispravnog proizvoda, 40 odsto ispitanika ga je zamenilo za novi. 35 odsto potrošača se opredelilo za popravku, a devet odsto za kupovinu drugog iz prodavnica polovne robe.
Istraživanje je takođe pokazalo da 43 odsto građana EU donosi odluke o proizvodima na osnovu uticaja na životnu sredinu.