Mobility Guide 2023 su pokrenule firme Leaseplan i ALD Automotive te su u svom istraživanju došle do zanimljivih rezultat.
U nabavci su električni automobili uglavnom skuplji od benzinaca i dizelaša. Mada, s popustima i subvencijama ta cena može da se izjednaći ili čak prevagne u korist električnih automobila. Ali ovde su tema ukupni troškovi vlasništva električnih automobila. Da li je jeftinije voziti na struju ili s motorima s unutrašnjim sagorevanjem (benzinci, dizelaši, hibridi i plug-in hibridi)?
Mobility Guide 2023 su pokrenule firme Leaseplan i ALD Automotive te su u svom istraživanju došle do zanimljivih rezultata. Dakle, u Nemačkoj kilometar s električnim automobilom košta 43 centa, dok s motorom s unutrašnjim sagorevanjem u proseku košta 44 centa. U obzir se uzimaju nabavna cena, troškovi energije i porezi. Troškovi održavanja i popravki su takođe obično niži.
U Italiji, Španiji i Švedskoj s električnim automobilom se takođe može uštedeti oko 1 cent po kilometru. Najveću prednost električni automobili imaju u Belgiji i Austriji s po 5 centi po kilometru. U Holandiji i Velikoj Britaniji motori s unutrašnjim sagorevanjem i električni automobili su izjednačeni. Osnova je četvorogodišnje vlasništvo i 120.000 kilometara ukupne kilometraže. Troškovna prednost u Nemačkoj bi dakle bila 1200 evra.
Rezultati studije nisu svugde u Evropi tako pozitivni za električne automobile. U Hrvatskoj je odnos 46 centi prema 41 centu. Isto tako, u Bugarskoj (78 centi prema 55 centi), Rumuniji (43 centi prema 28 centi), Češkoj (34 centi prema 30 centi) i Mađarskoj (37 centi u odnosu na 31 cent) i dalje je jeftinije voziti motor s unutrašnjim sagorevanjem.
U svetu je slično, šaroliko je. Na primer, električni automobil u Indiji (20 centi u odnosu na 22 centa) i Japanu (18 centi u odnosu na 21 cent) ima veću isplativost. U Brazilu (48 centi prema 24 centa) i SAD-u (31 cent prema 22 centa) jeftinije je voziti automobile s motorima s unutrašnjim sagorevanjem. U Kanadi je izjednačano, 27 centi po kilometru.