Roj bespilotnih građevinskih dronova i robota nedavno je asfaltirao 157,79 km autoputa Peking-Hong Kong, završivši prvi projekat asfaltiranja puta potpuno bez ljudskog rada.
Mehanizacija kompanije Sany Group
Mehanizaciju je obezbedila kompanija Sany Group, koja je uspešno sprovela prvu demonstraciju bespilotne građevinske opreme na industrijskom nivou, pokrivajući najveću širinu kolovoza i najveći obim, čime je postignut novi korak u nivou inteligentne gradnje autoputeva u Kini.
Visoki zahtevi za opremu
Izgradnja visokih brzih puteva ima izuzetno visoke zahteve za opremu za valjanje i tehnologiju rada. Ovoga puta korišćeno je nekoliko Sany-jevih visokotehnoloških bespilotnih mašina, uključujući finišer širine 20 metara, šest 13-tonskih dvostrukih čeličnih valjaka i tri 30-tonska valjka sa gumenim točkovima.
🇨🇳 China has completed the world’s first fully unmanned paving construction project
Unmanned construction drone swarms paved and rolled across a 157.79km stretch on the Beijing-HK Expressway, completing the world’s first fully unmanned road paving project⬇️
–
On the afternoon of… pic.twitter.com/EHfKS9olHQ— ChenKojira 🇨🇳 (@ChenKojira) October 9, 2024
Kombinacija 1+3+3+3 formirala je ogroman građevinski tim, a standardizovani rad tima postignut je zahvaljujući inteligentnim algoritmima za raspoređivanje.
Inteligentni sistem pozicioniranja
Beidouov centimetarski sistem pozicioniranja visoke preciznosti i sopstvena mreža komunikacije sa niskom latencijom omogućili su planiranje optimalne putanje u realnom vremenu za tim, u strogom skladu sa zahtevima procesa valjanja, čime je postignuto „blisko praćenje i sporo valjanje“, izbegnuto je propuštanje pritiska ili nedovoljan pritisak, i obezbeđen je kvalitet valjanja.
Inovativni SAP200C-10 finišer
Posebno se ističe da je veliki bespilotni finišer SAP200C-10 finišer, koji je korišćen u ovom projektu, postigao jedinstveno asfaltiranje sa širinom asfaltiranja od 19,25 metara, što je prvi put u domaćem i međunarodnom građevinskom sektoru.
Poboljšana efikasnost i kvalitet kolovoza
Finišer SAP200C-10 je alat za asfaltiranje širokih površina na brzim dvokolovoznim do četvorokolovoznim putevima. U ovom projektu, SAP200C-10 finišer ne samo da je značajno poboljšao efikasnost izgradnje i smanjio broj spojeva, već je i efikasno unapredio ravnost i dugotrajnost kolovoza.
Precizno pozicioniranje i visoka efikasnost
Sany-jev roj dronova korišćen u ovom projektu, zahvaljujući algoritmima za praćenje putanja visoke preciznosti i sopstveno razvijenim sistemima za precizno samopozicioniranje, može precizno prepoznati i locirati ivičnjake, čime se postiglo pravo „0“ ivica na ivicu asfaltiranje.
Nije bio potreban mali valjak za završnu obradu ivica, a putna površina je formirana u jednom koraku, što je značajno poboljšalo radnu efikasnost i kvalitet.
Napredak u građevinskoj tehnologiji
Ovaj poduhvat nesumnjivo predstavlja veliki napredak u tradicionalnoj građevinskoj tehnologiji, označavajući dvostruki skok u kineskoj tehnologiji izgradnje puteva u smislu širine i efikasnosti.
Instalacija industrijskih robota u Kini porasla je 13 puta u protekloj deceniji i sada je zaslužna za proizvodnju robe u vrednosti od 7 triliona dolara u Kini ove godine.