Početna » Ekonomija » Meta najavila kreiranje oglasa pomoću VI na Fejsbuku i Instagramu, reklamne agencije u panici

Meta najavila kreiranje oglasa pomoću VI na Fejsbuku i Instagramu, reklamne agencije u panici

Tehnološki gigant „Meta“ najavio je da će omogućiti oglašivačima na „Fejsbuku“ i „Instagramu“ da u potpunosti prave kampanje i određuju publiku kojoj će se reklame prikazivati, uz korišćenje alata zasnovanih na veštačkoj inteligenciji do kraja sledeće godine. Ovim potezom „Meta“ je ozbiljno zatresla tradicionalnu marketinšku industriju.

Konglomerat Marka Zakerberga, u okviru kojeg, osim Fejsbuka i Instagrama, posluje i platforma za razmenu poruka Votsap (WhatsApp), nameračio se na marketinške budžete brendova, predstavljajući pretnju reklamnim i medijskim agencijama koje upravljaju kampanjama i budžetima klijenata.

Alati zasnovani na veštačkoj inteligenciji (VI) još su u razvoju, a o njima je prvi izveštavao Volstrit žurnal. Plan je da „Metina“ reklamna platforma za brendove korisnike pravi oglase na osnovu dostavljene slike proizvoda i u okviru planirane sume.

„Metina“ platforma već nudi neke alate koji koriste VI uz pomoć kojih oglašivači mogu da prilagode postojeće oglase pre nego što se pojave na Fejsbuku i Instagramu.

Međutim, novi alati bi mogli da ukinu tradicionalne uloge posrednika u kreiranju, planiranju i kupovini oglasa koje imaju agencije, ali i da otvore vrata brojnim oglašivačima sa malim budžetima koji ne mogu da priušte da angažuju kompanije za marketinške usluge.
Veštačka inteligencija bi napravila celu reklamu – uključujući slike, video-klipove i tekst – i odredila kojim korisnicima da se ona prikaže u skladu sa budžetom klijenta.

Targetiranje, na primer, po geolokaciji omogućilo bi, na primer, da se oglas za turističku kompaniju prilagodi tako da nudi ponude posebno vezane za destinacije koje najverovatnije zanimaju korisnike.

Investitori su brže-bolje rasprodali neke od najvećih svetskih marketinških servisa nakon što su se u ponedeljak pojavile vesti o planiranom uvođenju veštačke inteligencije kompanije „Meta“. To bi moglo da dovede do znatnog rasta prihoda od oglašavanja, sa 160 milijardi dolara koliko sada konglomerat zarađuje od reklama.

Mark Zakerberg, koji je u velikoj meri fokusiran na pokretanje oglašavanja zasnovanog na veštačkoj inteligenciji, nazvao je razvoj novih alata „redefinicijom kategorije oglašavanja“.

U aprilu je „Meta“ ažurirala svoje procene ulaganja za sledeću godinu sa planovima da investira između 64 i 72 milijarde dolara u kapitalne izdatke, uključujući troškove izgradnje infrastrukture za VI. Kompanija je prvobitno saopštila da očekuje da će potrošiti do 65 milijardi dolara u 2025. godini.

Pomoć malim i srednjim preduzećima, ne atak na agencije
„Meta“ najavljuje da širenje kapaciteta VI za brendove nije potez ka uništavanju tradicionalnih agencija.

„Verujemo u budućnost agencija. Verujemo da će VI omogućiti agencijama i oglašivačima da fokusiraju dragoceno vreme i resurse na kreativnost koja je važna. Iako mislimo da će na kraju biti više automatizacije u marketingu, uloga koju agencije igraju postaće sve važnija kroz njihovu sposobnost planiranja, izvršavanja i merenja na različitim platformama“, istakao je Aleks Šulc, direktor marketinga i potpredsednik analitike u kompaniji „Meta“, u nedavnoj objavi na poslovnoj platformi LinkedIn.

Međutim, Šulc je dodao da će alati zasnovani na VI pomoći u „izjednačavanju uslova“ za mala i srednja preduzeća koja nemaju vremena ili finansija da bi koristila usluge agencije.

„Milioni malih preduzeća se oslanjaju na našu platformu da bi rasla. Za ova preduzeća koja nisu u mogućnosti da sarađuju sa agencijama ili nemaju vremena da razmišljaju o svojoj kreativnosti ili targetiranju publike, tu veštačka inteligencija može pomoći u izjednačavanju uslova“, poručio je Šilc.

Izvor: RTS

Povezani članci:

Portal Kompas Info posebnu pažnju posvećuje temama koje se tiču društva, ekonomije, vere, kulture, istorije, tradicije i identiteta naroda koji žive u ovom regionu. Želimo da vam pružimo objektivan, balansiran i progresivan pogled na svet oko nas, kao i da podstaknemo na razmišljanje, diskusiju i delovanje u pravcu boljeg društva za sve nas.