Početna » Ekonomija » Ferari na struju – Eletrika, prvi potpuno električni superautomobil iz Maranela

Ferari na struju – Eletrika, prvi potpuno električni superautomobil iz Maranela

„Ferari“ je otkrio tehnološku platformu svog prvog potpuno električnog automobila. Reč je o strateškom koraku ka budućnosti koji uvodi pogon bez emisija u paletu modela koji se proizvode u Maranelu, bez odricanja od poznatih i cenjenih performansi i ekskluzivnosti. Novi model, rezultat višegodišnjeg istraživanja i razvoja sprovedenog u potpunosti u Maranelu, predstavlja utelovljenje filozofije „tehnološke neutralnosti“ koju kompanija sledi – uporedo će postojati motori sa unutrašnjim sagorevanjem, hibridi i vozila na električni pogon.

Šasija i karoserija sadrže do 75 odsto recikliranog aluminijuma, čime se emisija ugljen-dioksida smanjuje za oko 6,7 tona po proizvedenom automobilu.

Baterijski paket, razvijen i integrisan unutar strukture poda, snižava težište za oko 80 milimetara u poređenju sa klasičnim modelom i doprinosi uravnoteženoj raspodeli mase između osovina.

Vozilo će biti opremljeno sa dva nezavisna električna mosta, od kojih svaki ima dva sinhrona motora sa permanentnim magnetima, koja potiču iz iskustva u Formuli 1. Prednja jedinica isporučuje do 300 kilovata, dok zadnja dostiže 620 kilovata, za ukupni obrtni moment od 8.000 njutn metara.

Prediktivni „torque vectoring“ sistem raspoređuje snagu na svaki točak, optimizujući agilnost i kontrolu.

Debitovao je i eManettino sa tri režima vožnje – Range, Tour i Performance, koji u realnom vremenu prilagođava dinamiku ponašanja vozila.

U središtu energetskog sistema nalazi se baterija od 195 vat-sati po kilogramu, najgušća u kategoriji, sa integrisanim hlađenjem u podu. Softver je razvijen da interno nadgleda svaku ćeliju i ažurira 200 puta u sekundi parametre rada, sa ciljem da obezbedi iskustvo vožnje verno „Ferariju“.

Projekat kao deo šire vizije
Pored tehnologije, projekat je deo šire vizije. „Novim električnim Ferarijem ponovo potvrđujemo svoju volju za napretkom, spajajući disciplinu tehnologije, kreativnost dizajna i umetnost proizvodnje“, izjavio je izvršni predsednik Džon Elkan. Posebno poglavlje posvećeno je zvuku, prepoznatljivom obeležju brenda.

„Ferari“ je odlučio da veštački ne imitira buku motora sa unutrašnjim sagorevanjem – senzor na zadnjoj osovini registruje vibracije električnog pogonskog sklopa i prenosi ih u kabinu, obezbeđujući prirodnu povratnu informaciju u skladu sa dinamikom vožnje.

Platformu upotpunjuju treća generacija aktivnog vešanja na 48 volti, nezavisna kontrola svakog točka i posebne gume, razvijene sa 15 odsto manjim otporom kotrljanja bez žrtvovanja prijanjanja.

Za Maranelo, novi model Eletrika koji se očekuje naredne godine, nije samo tehnološki iskorak, već i dokaz da električni pogon, tumačen sa istom inženjerskom preciznošću i zanatskom strašću koja oduvek razlikuje brend, može da pruži emocije i performanse dostojne znaka propinjućeg konja.

Povezani članci:

Portal Kompas Info posebnu pažnju posvećuje temama koje se tiču društva, ekonomije, vere, kulture, istorije, tradicije i identiteta naroda koji žive u ovom regionu. Želimo da vam pružimo objektivan, balansiran i progresivan pogled na svet oko nas, kao i da podstaknemo na razmišljanje, diskusiju i delovanje u pravcu boljeg društva za sve nas.