Deca više ne žele da postanu nastavnici, lekari i biznismeni već influenseri, pokazalo je novo istraživanje telekomunikacijske kompanije „BT Grupa“.
Istraživanje, koje je objavio „Dejli mejl“, ispitivalo je ambicije najmlađih u ovoj godini u odnosu na 2000. godinu.
Studija je pokazala da je na rezultate uticala popularnost interneta tokom godina, pri čemu su deca od 11 do 15 godina navela profesije koje se bave društvenim medijima kao neke od najpoželjnijih.
Devojčice su 2000. godine navodile da žele da postanu učiteljice, doktorke, advokati, psiholozi i medicinske sestre, a dečaci su isticali zanimanja poput menadžera, inženjera, lekara i sportista.
Prema rezultatima ovogodišnjeg istraživanja, četiri od pet najboljih poslova koje su naveli dečaci su vezani za STEM (tehnologija, inženjering i matematika), uključujući dizajn video-igara i softverski inženjering.
Direktorka za društveni uticaj u „BT Grupi“Viktorija Džonson rekla je da u poređenju sa dečacima, mnoge devojčice smatraju da karijere u oblasti tehnologije nisu za njih.
Studija je takođe pokazala da više od 51 odsto ispitanih devojčica veruje da tehnološke karijere više odgovaraju dečacima, a skoro 78 odsto smatra da nema dovoljno ženskih uzora u tehnološkoj industriji.
Zanimanja koja privlače pažnju današnje dece su ona koja uključuju tehnologiju, kreativnost i inovacije. Programiranje, dizajn, nauka o podacima i inženjering su samo neka od zanimanja koja su visoko cenjena u savremenom društvu. Osim toga, zanimanja u oblasti zdravstva, kao što su lekari i medicinske sestre, ostaju stalno popularna zbog svoje važnosti i potrebe u društvu. Umetnost i zabava takođe nude raznovrsne mogućnosti za decu koja teže kreativnom izražavanju, bilo kroz glumu, muziku ili pisanje. Sa druge strane, postoji zabrinutost da se deca danas previše štite i da nemaju dovoljno obaveza, što može uticati na njihovu sposobnost da se suoče sa izazovima koje nose ova zanimanja.