Nova oznaka čini kristalno jasnim kada kreator na TikTok-u objavi sadržaj generisan veštačkom inteligencijom, čak i sa druge platforme. TikTok je u četvrtak objavio da automatski označava takav sadržaj, čak i ako su korisnici otišli na sajtove kao što su OpenAI, Google ili Microsoft, da bi ga napravili.
AI sadržaj
Počevši od četvrtka, TikTok je automatski stavio oznaku „generisano veštačkom inteligencijom“ na AI slike i video zapise drugih tehnoloških kompanija, kao što je fotografija napravljena pomoću Adobe Firefly-a. Svi globalni korisnici TikTok-a videće promenu u narednim nedeljama.
Vlasnici kompanija koji koriste aplikaciju da privuku ili povećaju broj pratilaca sada će imati gledaoce koji će moći da vide „generisano veštačkom inteligencijom“ ako objavljuju AI sadržaj. Ovo bi moglo da im pomogne da iskoriste AI trendove ili da svoj brend učine drugačijim od ostalih.
Oznaka bi takođe mogla da pomogne gledaocima da razlikuju AI deepfakes koji koriste nečiju ličnost ili glas i stvarne ljude, piše Entrepreneur.
TikTok je prva platforma koja je ovo uradila
TikTok-ove automatske oznake za sadržaj „generisan veštačkom inteligencijom“ su značajne jer će prvi put platforma društvenih medija unakrsno proveriti AI sadržaj sa drugim velikim tehnološkim kompanijama koristeći univerzalni standard. Gigant će koristiti tehnologiju za proveru sadržaja „Koalicije za dokazivanje porekla i autentičnosti“, koju su Adobe i Microsoft zajedno osnovali.
TikTok je prva platforma društvenih medija koja podržava označavanje AI sadržaja. Jedna je od 20 tehnoloških kompanija koje su ranije ove godine potpisale obećanje da će sprečiti mešanje u izbore koristeći veštačku inteligenciju.
Oznaka za više platformi podstiče TikTok-ov višemesečni napor da razlikuje sadržaj stvoren pomoću AI od ljudskog dela. TikTok je zamolio kreatore da sami označe AI sadržaj i počeo je da testira automatske oznake počevši od septembra.
TikTokeri koji koriste ugrađene AI alate na platformi već dobijaju pečat „generisan AI“ na svojim video zapisima.
Gigant se suočava sa potencijalnom zabranom u SAD, gde ima rok do januara 2025. da se odvoji od svoje matične kompanije ByteDance, ili će biti uklonjen iz prodavnice aplikacija. Platforma ima 170 miliona korisnika u SAD.