NATO agresija na SR Jugoslaviju 1999. godine dočekana je tipično srpskom reakcijom – mešavinom fatalizma, prkosa, inata, crnog humora – otelotvorenom u simbolu „mete” (targeta) koji su nosili svi i svuda.
„Target” je bio prisutan svuda, na bilbordima, naslovnim stranicama novina, sajtovima, bedževima na reverima političara, na majicama dece i na besomučno bombardovanim mostovima. Simbol inata i otpora Novoj Američkoj Terorističkoj Organizaciji. Crna tačka okružena sa dva koncentrična kruga osmišljena je kao odgovor na sramnu tvrdnju Zapada da NATO, koji je 78 dana bombardovao SRJ, ne birajući ciljeve, nije protiv Srba, već samo njihovih političara.
Idejni tvorac „targeta” bio je Miroslav Radić, direktor male pi-ar kompanije u Beogradu, koji je shvatio da Srbima nedostaje jednostavan simbol – poput znaka „mira” – koji će asocirati svet na stradanje nedužnih i, makar malo, približiti svetsko mnjenje u korist „zlih momaka”.
Da se nikad ne zaboravi!
Decu vam nećemo oprostiti!
24.03.1999. pic.twitter.com/iRBmfvXOEo— Marko Kešelj (@keselj11) March 24, 2022
Dušan Koljenšić, veb dizajner iz Bostona, dizajnirao je „metu” po ugledu na reklamni simbol američkog lanca prodavnica „Target”. „Meta” se iste noći pojavila na bostonskom Kopli trgu, ištampana na papirima i selotejpom zalepljena na leđa bostonskih Srba koji su se hitno organizovali.
Iz Bostona, fotografije sa „metama” na trgu u Bostonu stigle su u Beograd do Miroslava Radića koji se odmah bacio na posao.
„Pošto sam smislio „metu”, znao sam da treba da bude simplifikovana, takva da će svako moći da je odštampa na svom kućnom printeru”, ispričao je pre više godina Radić za „Politiku”:
„Posle bostonske premijere, noću smo štampali prve beogradske mete i planirali da ih podelimo deci i muzičarima (na Trgu republike), ali, kada su Beograđani videli prve primerke, započeo je grabež – ljudi su ih spajalicama kačili na sebe, ceo hor je odmah bio oblepljen, dok je dirigent „metu” stavio na leđa.”
Noć posle „premijere”, beogradske štamparije su štancovale „mete” kao ekskluzivna izdanja – prve noći 100.000 primeraka. „Meta” je postala ono što je Radić planirao – simbol svakoga ko je slabiji, a napadnut i proširila se po svetu, u Latinsku Ameriku, Bocvanu, Kinu, čak je i Bi-Bi-Si imao špicu sa najavom vesti iz Beograda sa „metom”