Vozači treba da budu oprezni prilikom kupovine automobila jer se dešava da čak i potpuno novi automobili mogu imati fabričke greške koje ugrožavaju bezbednost putnika, upozoravaju stručnjaci.
Od svih automobila obuhvaćenih istraživanjem u Srbiji, 9,5 odsto je barem jednom bilo opozvano, što stavlja Srbiju na 8. mesto od 26 zemalja obuhvaćenih istraživanjem, navode stručnjaci kompanije carVertical. Od svih zemalja obuhvaćenih istraživanjem, najveći udeo opozvanih vozila imale su Portugalija (18,2 odsto) i Grčka (17,6 odsto), a slede Španija (14,5 odsto), Bugarska (13,9 odsto) i Nemačka (11,5 odsto).
Iako neki problemi mogu postati očigledni tek posle nekog vremena, proizvođači su u zakonskoj obavezi da povuku takva vozila radi popravke.
Međutim, mnogi vozači zanemaruju te opozive, a usled toga veliki broj vozila sa nerešenim fabričkim problemima i dalje kruži putevima. Opoziv vozila je uobičajena praksa u automobilskoj industriji, bez obzira na proizvođača.
Najčešći uzroci problema su vazdušni jastuci, sigurnosni pojasevi, kočnice i električni sistemi.
Iako su mnoge fabričke greške zanemarljive, neke mogu predstavljati ozbiljan rizik po bezbednost, zbog čega je vožnja takvog automobila neodgovorna.
U 2013. godini je širom sveta ođeknula vest o neispravnim vazdušnim jastucima koje je proizvela japanska korporacija Takata, a koji su ugrozili bezbednost na milione vozila.
Proizvođači automobila kao što su BMW, Ford, Honda, Mazda, Nisan i Tojota opozvali su vozila sa takata vazdušnim jastucima. Uprkos tome, bilo je smrtnih slučajeva i povreda, a čak i deceniju kasnije, vozila sa tim neispravnim vazdušnim jastucima i dalje se mogu naći na tržištu polovnih automobila, navode stručnjaci.