Почетна » Економија » Србија добила правилник за коришћење „летећих таксија“

Употреба најављена за EXPO 2027

Србија добила правилник за коришћење „летећих таксија“

Директорат цивилног ваздухопловства (ДЦВ) ажурирао је 17. јануара Правилник о условима за обављање ваздушног саобраћаја са новом регулативом којом се у Србији по први пут прописује употреба популарних „летећих таксија“, објавио је специјализовани ваздухопловни портал TangoSix.

Нови концепт комерцијалног ваздушног саобраћаја који је на енглеском говорном подручју дефинисан као „урбан аир мобилитy“ (УАМ) у новој верзији српског правилника назн је „иновативна ваздушна мобилност (ИАМ), док су еВТОЛ летелице назване „ваздухоплови способни за вертикално полетање и слетање“ и дата им је скраћеница ВЦА.

Правно досадније – сваки објекат, тежи од ваздуха, који је способан за одржив лет, са кључном способношћу вертикалног полетања и слетања, уз помоћ минимално две погонске групе и који, најбитније – није авион нити хеликоптер.

Србија је тако једна од ретких земаља у региону која је усвојила нови регулаторни оквир након иницијативе њеног председника од пре 10 месеци да се нови концепт ваздушног саобраћаја први пут прикаже на ЕXПО 2027 догађају.

Нови правилник ће почети да се примењује већ од 1. маја ове године, са одређеним прелазним периодима за поједине одредбе.

Оператери ће морати да имају сертификате

Један од кључних аспеката ажурираног правилника је увођење система сертификације оператера који ће обављати ИАМ активности. Оператер мора да поседује сертификат ваздухопловног оператера (АОЦ) који издаје ДЦВ.

За добијање АОЦ-а, оператер мора да докаже да је усаглашен са свим основним захтевима из релевантних анекса правилника, да сви ваздухоплови које користи имају потврду о пловидбености, као и да су његова организација и руководство примерени и правилно одређени за обим и подручје делатности.

Правилник уводи и појам „вертипорта“ који се дефинише као копнена или водена површина или структура која се користи или се намерава користити за слетање, полетање и кретање ВЦА.

Оператер може да користи одговарајуће вертипорте који морају да буду компатибилни са димензијама и тежином ВЦА, да имају компатибилне прилазне и одлазне путање, да буду опремљени спасилачко-ватрогасним службама и да буду доступни.

Извор: Нова економија

Припремила редакција Компас инфо
Повезани чланци:

Портал Компас Инфо посебну пажњу посвећује темама које се тичу друштва, економије, вере, културе, историје, традиције и идентитета народа који живе у овом региону. Желимо да вам пружимо објективан, балансиран и прогресиван поглед на свет око нас, као и да подстакнемо на размишљање, дискусију и деловање у правцу бољег друштва за све нас.