Početna » Ekonomija » Povećan teretni saobraćaj ruskih železnica zbog izbegavanja Sueckog kanala

Povećan teretni saobraćaj ruskih železnica zbog izbegavanja Sueckog kanala

Napadi Huta na brodove u Crvenom moru smanjili su obim saobraćaja kroz Suecki kanal, što je povećalo potražnju za prevozom tereta ruskim železnicama i donelo im povećanje profita.

Od decembra, broj prijava za prevoz tereta ruskim železnicama povećan je za 40%, saopštila je nemačka logistička kompanija DHL, dok je prema podacima holandskog prevoznika Rail Bridge Cargo, obim transporta tereta ruskim železnicama porastao za 31% u odnosu na prošlu godinu, prenosi Komersant, pozivajući se na Financial Times.

Nakon napada jemenskih Huta na trgovačke brodove u Crvenom moru, logističke kompanije počele su da izbegavaju Suecki kanal i da plove oko Afrike, povećavajući vreme putovanja od Azije do Evrope na 50 do 55 dana. Železnicom kroz Rusiju ovo putovanje traje od 25 do 30 dana.

Ruske železnice (RŽD) prijavile su u februaru povećanje železničkog prevoza sa Kinom za 36% tokom 2023. godine. Ovakvu dinamiku je ruska železnica objasnila aktivnim radom železničkih graničnih prelaza.

Neke velike logističke kompanije, uključujući švajcarsku Kuehne & Nagel i dansku Maersk, saopštile su da su izbegavale korišćenje železničkih ruta kroz Rusiju nakon ulaska ruskih vojnih trupa u Ukrajinu, a izvršni direktor RŽD, Oleg Belozjorev, nalazi se pod zapadnim sankcijama od 2022. godine.

Zbog sankcija EU, postoji zabrana ulaska drumskog tereta iz Rusije i Belorusije, a takođe postoji ograničenje u pogledu mogućnosti RŽD-a da pristupi nekim finansijskim uslugama. Međutim, ne postoji zabrana kretanja robe železnicom kroz Rusiju.

Ruske železnice igraju značajnu ulogu u svetskoj privredi zbog svoje strateške pozicije i obimne mreže. One omogućavaju transport velikih količina robe između Azije i Evrope, što doprinosi globalnoj trgovini i ekonomskom razvoju. Pored toga, ruske železnice su važan kanal za izvoz prirodnih resursa, uključujući naftu i gas, koji su ključni za energetsku bezbednost mnogih zemalja. Međutim, političke tenzije i ekonomske sankcije mogu uticati na funkcionisanje železnica i imati posledice po svetsku privredu.

Transsibirska železnica predstavlja najdužu železničku prugu na svetu i pruža se kroz celu Rusiju, povezujući Moskvu sa ruskim Dalekim istokom i Japanskim morem. Ona je izgrađena između 1891. i 1916. godine i duga je oko 9,289 kilometara. Transsibirska železnica igra ključnu ulogu u prevozu putnika i robe širom Rusije, kao i u međunarodnoj trgovini, povezujući Rusiju sa mnogim azijskim zemljama.

Povezani članci:

Portal Kompas Info posebnu pažnju posvećuje temama koje se tiču društva, ekonomije, vere, kulture, istorije, tradicije i identiteta naroda koji žive u ovom regionu. Želimo da vam pružimo objektivan, balansiran i progresivan pogled na svet oko nas, kao i da podstaknemo na razmišljanje, diskusiju i delovanje u pravcu boljeg društva za sve nas.