Велике корпорације смањују своју подршку догађајима поводом Њујоршког прајда 2025. године, преноси „Волстрит џорнал“. Компаније, наводно, преиспитују своје спонзорства у оквиру LGBTQ заједнице под растућим политичким притисцима и економским забринутостима.
Мастер кард смањује ниво спонзорства
Финансијски гигант Мастер кард потврдио је да неће обновити своје плаћено платинумско спонзорство годишње LGBTQ параде у Њујорку. Међутим, компанија је навела да ће и даље учествовати у јуњском параду и другим прајд догађајима упркос смањењу подршке.
„Мастер кард је дугогодишњи заговорник многих заједница чији су наши запослени чланови, укључујући и LGBTQ+ заједницу глобално,“ рекла је портпаролка компаније за „Волстрит џорнал“.
Друге компаније такође смањују спонзорства
ПепсиКо, Нисан, Сити и ПрајсвотерхаусКуперс такође су одлучили да не обнове своје корпоративне спонзорства ове године, према извештају овог листа. Међутим, многе компаније се не повлаче у потпуности, већ неке одржавају плаћену присутност кроз бренд табове или подршку мањим прајд догађајима.
Портпарол Ниссана је за „Волстрит џорнал“ рекао да је овај потез део ширег прегледа маркетиншких и продајних трошкова. И други прајд догађаји као што су они у Сент Луису и Сан Франциску губе кључне спонзоре, као што су компаније за алкохолна пића Анхајзер-Буш Инбев и Диазео, иако ће Диазео наставити спонзорства кроз свој бренд Смирноф.
Узроци повлачења спонзора
Ив Келер, ко-преседница Удружења прајдова Сједињених Америчких Држава, објаснила је да је повлачење спонзора последица „вишеслојних“ фактора, укључујући политички притисак на иницијативе разноликости, једнакости и инклузије (DEI), као и економску неизвесност која произлази из недавних царинских најавa председника Доналда Трампа.
Келер је новинарима рекла да је страх од политичке реакције навео неке компаније да затраже уклањање својих логотипа са званичних прајд материјала.
Промене у пакетима спонзорства Њујорк прајда, који више не укључују приступ одређеним маркетиншким догађајима, такође су допринеле одлуци неких компанија да не обнове сарадњу, наводе извори упућени у ситуацију.
Растући страх од последица DEI иницијатива
Недавна анкета компаније Гравити Рисрч показала је да скоро 40% извршних директора планира да смањи активности повезане са прајдом ове године, што је значајан пораст у односу на 9% прошле године. Забринутости у вези са могућим истрагама владе о DEI иницијативама наведене су као примарни разлог отказивања, а потом страх од реакције конзервативних активиста и потрошача.
Неки спонзори остају верни
Упркос променама, две трећине прошлогодишњих спонзора Њујорк прајда је поново потврдило своју подршку за 2025. годину, према извештају „Волстрит џорнала“. Компанија Таргет, која је прошле године била предмет бојкота, наводно ће поново потврдити своју подршку и вратити се као платинумски спонзор.