Đaci kažu da im je lakše da o svojim osećanjima govore preko interneta nego uživo
Skoro dve trećine adolescenata živi u porodici sa oba roditelja, dok skoro 16 odsto živi samo sa majkom, a pet procenata samo sa ocem, pokazuje istraživanje Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut”. Najveći broj đaka kaže da otvoreno komunicira sa svojim roditeljima – dve trećine (veoma) lako razgovara sa ocem, dok 85 odsto ima kvalitetnu komunikaciju sa majkom. Međutim, značajno manje devojčica svih razreda lako komunicira i sa ocem i sa majkom u odnosu na 2018. godinu. Iako ohrabruje podatak da većina učenika smatra da im porodica pruža neophodnu podršku, procenat dece koja smatraju da im roditelji daju tu podršku značajno je manji kod devojčica svih razreda i kod dečaka u petom razredu osnovne škole, u odnosu na istraživanje iz 2018. Mada đaci navode da su majke upoznate sa mnogim značajnim pitanjima iz njihovog života, one danas manje znaju kako im deca provode slobodno vreme, šta rade na internetu i ko su im prijatelji nego pre pet godina.
U odnosu na istraživanje iz 2018. godine, dečaci u većem procentu nego devojčice danas navode da njihovi očevi znaju mnogo o tome ko su im prijatelji, kako troše novac i gde provode slobodno vreme. Prema sopstvenoj proceni, skoro dve trećine učenika ima veliku podršku vršnjaka u različitim životnim situacijama, a u odnosu na prethodno istraživanje značajno više devojčica prvog razreda srednje škole podršku vršnjaka ocenjuje kao veliku i značajnu.
Međutim, najveći deo dana učenici provode u korišćenju elektronskih medija, a svaki jedanaesti učenik koristi društvene mreže sedam ili više sati dnevno. Skoro polovina devojčica i trećina dečaka stalno komunicira onlajn sa bliskim drugovima, a procenat učenika koji skoro sve vreme tokom dana digitalno komuniciraju sa bliskim osobama najveći je među učenicima prvog razreda srednjih škola.
Svaki peti učenik petog i sedmog razreda osnovne škole i prvog razreda srednje škole kaže da mu je lakše da o svojim osećanjima komunicira putem interneta nego uživo, dok svaki deseti đak pokazuje znake problematičnog korišćenja društvenih medija, što je veći procenat u poređenju sa 2018. godinom. Ukupno posmatrano, svaki peti učenik igra igrice skoro svaki ili svaki drugi dan i taj procenat nije se promenio u poređenju sa prethodnim istraživanjem.