Ђаци кажу да им је лакше да о својим осећањима говоре преко интернета него уживо
Скоро две трећине адолесцената живи у породици са оба родитеља, док скоро 16 одсто живи само са мајком, а пет процената само са оцем, показује истраживање Института за јавно здравље Србије „Др Милан Јовановић Батут”. Највећи број ђака каже да отворено комуницира са својим родитељима – две трећине (веома) лако разговара са оцем, док 85 одсто има квалитетну комуникацију са мајком. Међутим, значајно мање девојчица свих разреда лако комуницира и са оцем и са мајком у односу на 2018. годину. Иако охрабрује податак да већина ученика сматра да им породица пружа неопходну подршку, проценат деце која сматрају да им родитељи дају ту подршку значајно је мањи код девојчица свих разреда и код дечака у петом разреду основне школе, у односу на истраживање из 2018. Мада ђаци наводе да су мајке упознате са многим значајним питањима из њиховог живота, оне данас мање знају како им деца проводе слободно време, шта раде на интернету и ко су им пријатељи него пре пет година.
У односу на истраживање из 2018. године, дечаци у већем проценту него девојчице данас наводе да њихови очеви знају много о томе ко су им пријатељи, како троше новац и где проводе слободно време. Према сопственој процени, скоро две трећине ученика има велику подршку вршњака у различитим животним ситуацијама, а у односу на претходно истраживање значајно више девојчица првог разреда средње школе подршку вршњака оцењује као велику и значајну.
Међутим, највећи део дана ученици проводе у коришћењу електронских медија, а сваки једанаести ученик користи друштвене мреже седам или више сати дневно. Скоро половина девојчица и трећина дечака стално комуницира онлајн са блиским друговима, а проценат ученика који скоро све време током дана дигитално комуницирају са блиским особама највећи је међу ученицима првог разреда средњих школа.
Сваки пети ученик петог и седмог разреда основне школе и првог разреда средње школе каже да му је лакше да о својим осећањима комуницира путем интернета него уживо, док сваки десети ђак показује знаке проблематичног коришћења друштвених медија, што је већи проценат у поређењу са 2018. годином. Укупно посматрано, сваки пети ученик игра игрице скоро сваки или сваки други дан и тај проценат није се променио у поређењу са претходним истраживањем.