Početna » Ekonomija » Kraj rivalstva ili početak monopola — šta mislite o mogućem spajanju Adidasa i Pume?

Šta donosi eventualno ujedinjenje Adidasa i Pume?

Kraj rivalstva ili početak monopola — šta mislite o mogućem spajanju Adidasa i Pume?

Senzacionalna glasina kruži u finansijskom i sportskom svetu: Kompanija Adidas bi mogla da preuzme svog istorijskog rivala – Pumu. Takav dogovor označio bi ponovno ujedinjenje dva brenda, koje su osnovala zavađena braća, i efektivno bi stavio tačku na jedno od najdužih i najžešćih rivalstava u poslovnoj istoriji.

Da li je spajanje Adidasa i Pume moguće?

Spekulacije je pokrenuo Blumbergov izveštaj iz avgusta 2025. godine. U njemu je otkriveno da porodica Pino, milijarderi koji preko svoje investicione firme Artemis poseduju 29% udela u Pumi, aktivno sarađuje sa savetnicima kako bi istražila mogućnost prodaje svojih akcija.

Ovaj potez dolazi nakon što je nemački sportski brend izgubio skoro polovinu svoje tržišne vrednosti tokom prethodne godine.

Dodatno ulje na vatru je dolila izjava Roj Adamsa

Dodatno ulje na vatru dolila je izjava Roj Adamsa, suvosnivača američke investicione firme Metronuklear, koji je za nemački finansijski list Handelsblat rekao: „Puma je u vanrednom stanju. Ako menadžment ne uspe da preokrene situaciju, spajanje sa Adidasom je najbolja opcija.“

Tržište je burno reagovalo na ovu vest. Spekulacije o mogućem spajanju podigle su cenu Puma akcija i do 18% od trenutka kada je informacija dospela u javnost. Za sada ni Adidas ni Puma nisu zvanično komentarisali glasine.

Šta bi spajanje značilo za fudbal?

Adidasovo preuzimanje Riboka 2005. godine može poslužiti kao koristan, iako oprezan, presedan. Pod Adidasovim vlasništvom, Ribokovi proizvodi bili su ograničeni, a brend je praktično bio primoran da se prebaci na fitnes segment kako bi izbegao direktnu konkurenciju sa matičnom kompanijom.

Potencijalno partnerstvo Adidasa i Pume ipak bi bilo sasvim drugačija situacija, s obzirom na to da su njihovi proizvodi gotovo identični. Obe kompanije bore se za sponzorstva fudbalskih klubova i igrača svetske klase, a obe imaju i ogromne lajfstajl kolekcije.

Pitanje je – da li bi Adidas sputavao Pumine linije proizvoda kako bi izbegao „kanibalizaciju“, što je bio problem sa Ribokom?

Ako bi do ovog monumentalnog spajanja došlo, posledice po fudbalski svet bile bi ogromne. Kombinovana kompanija imala bi impresivan portfolio klubova: Real Madrid, Mančester junajted i Arsenal (Adidas), uz Mančester siti, Milan i Borusiju Dortmund (Puma).

Na polju kopački, legendarni modeli poput Predator, Copa i F50 našli bi se pod istim krovom sa Future, Ultra i King. Ni roster sportista ne bi imao premca. Zanimljivo bi bilo videti kako bi se upravljalo različitim fudbalskim identitetima ova dva brenda.

Spajanje veka

Moguće spajanje Adidasa i Pume bilo bi mnogo više od poslovnog poteza – to bi bilo zatvaranje jedne istorijske porodične rane.

Obe kompanije nastale su iz gorke svađe između braće Adolfa („Adi“) i Rudolfa („Rudi“) Daslera. Nakon njihovog razlaza tokom Drugog svetskog rata, podelili su zajedničku fabriku obuće: Adi je osnovao Adidas, a Rudi Pumu.

Fabrike su otvorili na suprotnim stranama reke u rodnom gradu Hercogenarahu u Nemačkoj, što je stvorilo rivalstvo koje je decenijama delilo čitav grad.

Iako je za sada reč samo o glasinama, mogućnost spajanja Adidasa i Pume deluje kao scenario koji bi mogao zauvek da promeni pejzaž sportske industrije.

Šta vi mislite o ovom potencijalnom spajanju? Da li bi bilo dobro za fudbal ili biste ipak voleli da dva rivala ostanu odvojena?

Izvor: Bloomberg, bizlife.rs

Prevod i priprema: Redakcija Kompas info
Povezani članci:

Portal Kompas Info posebnu pažnju posvećuje temama koje se tiču društva, ekonomije, vere, kulture, istorije, tradicije i identiteta naroda koji žive u ovom regionu. Želimo da vam pružimo objektivan, balansiran i progresivan pogled na svet oko nas, kao i da podstaknemo na razmišljanje, diskusiju i delovanje u pravcu boljeg društva za sve nas.