Britanski Bi-Bi-Si preporučio je Srbiju kao jednu od četiri destinacije gde rado dočekuju nove turiste i koriste turizam da bi izgradili snažnije ekonomije.
Dok poslednjih godina mnogi evropski i svetski centri rešavaju problem prekomernog turizma uvodeći ograničenja broja posetilaca, postoje mnoga mesta širom sveta koja žele da ugoste više turista, a britanski javni servis je u ovoj kategoriji pored Srbije istakao i Gruziju, Maroko i Grenland.
Srbija je fokusirana na održivi razvoj. Sarađuje sa Globalnim savetom za održivi turizam na razvoju projekata koji ne podstiču masovni turizam, već traže osetljiviji, kulturno orijentisan put.
Ranije, turistička ponuda Srbije se odnosila pre svega na gradove, na primer Beograd. Međutim, sa spoznajom da turizam može pomoći u diverzifikaciji ruralnog života i poboljšanju lokalne ekonomije, planinski turizam, seoski turizam i banjska i velnes ponuda postaju sve više prisutni u ovoj zemlji, navodi Bi-Bi-Si.
Brojne destinacije
Planine Srbije privlače skijaše zimi i planinare leti. Ekološki turizam se razvija u brdima zajedno sa posmatranjem ptica. Prirodni izvori u podnožjima podstiču turizam u odmaralištima i velnes hotelima, ističe se u članku.
Turisti uživaju u prirodi, lokalna preduzeća dobijaju podsticaj od njihovih poseta, a poslovi postaju sigurniji. Izgleda da nova strategija funkcionoše, pošto je broj turista iz inostranstva u Srbiji porastao za 20 odsto u 2023, dodaje britanski javni servis.
„U Srbiji ljudi smatraju da reč ‘turista’ ima pozitivno značenje“, navodi savetnik specijalizovan za Srbiju u kompaniji Koks end kingsDžordž Kolvin-Sli. Dodaje da Srbija može da ponudi neke „zaista impresivne“ lokacije.
On preporučuje posetu Novom Sadu. Posebno ističe nekoliko „sjajnih znamenitosti“, uključujući i Petrovaradinsku tvrđavu, nazvanu „Dunavski Gibraltar“.
Bi-Bi-Si je turističku ponudu Srbije ilustrovao fotografijom na kojoj su meandri reke Uvac nad kojima kruži beloglavi sup.
Novac koji turizam donosi pomaže u izgradnji neophodne infrastrukture, nudi poslove i obuku i daje lokalnim stanovnicima priliku da sa ponosom dele kulturu i tradiciju svoje zemlje. Kada se njime dobro upravlja, turizam može da ekonomski obogati zajednice i okupi ljude oko zajedničkih vrednosti i iskustava, zaključuje britanski javni servis.