Početna » Ekonomija » Kako izbeći prevaru pri kupovini polovnog automobila

Kako izbeći prevaru pri kupovini polovnog automobila

Potraga i kupovina polovnog automobila treba da bude uzbudljiv proces, ali prevaranti lako mogu da namame vozače tako da ih greška skupo košta.

Budući da prevare preovlađuju na tržištu polovnih automobila, stručnjaci iz kompanije za automobilske podatke kar Vertikac savetuju kako da se prepoznaju uobičajeni obrasce prevare i kako da se zaštiti od gubitka novca.

Kupovina može biti rizična

Kupovina polovnog automobila može biti isplativa, ali i rizična ako niste oprezni. Važno je biti informisan o uobičajenim prevarama i znati kako da ih izbegnete.

Jedna od najčešćih prevara je plaćanje unapred za automobil koji navodno postoji na udaljenoj lokaciji.

Prodavci mogu stvoriti osećaj hitnosti pokazujući da postoje i drugi zainteresovani kupci, a kada se novac prenese, oni nestaju bez traga. Zato je ključno da nikada ne šaljete novac unapred, bez obzira na to koliko ponuda deluje primamljivo.

Lažne veb-stranice su još jedan alat prevaranata. Oni mogu kreirati veb-stranice koje izgledaju kao legitimne prodavnice automobila, sa ponudama koje su previše dobre da bi bile istinite. U

vek treba proveriti autentičnost veb-stranice pre nego što izvršite bilo kakvu uplatu. Takođe, budite svesni da ako automobil ima strano poreklo, to može značiti da je kilometraža manipulisana ili da postoje skrivena oštećenja.

Na društvenim mrežama, poput Fejsbuk tržišta, često se mogu naći oglasi za lažne auto delove. Prevaranti mogu reklamirati retke delove ili komplete točkova po navodno niskim cenama, samo da bi od vas izmamili novac. Uvek je preporučljivo da lično pregledate robu pre nego što izvršite plaćanje.

Najčešće prevare

Jedan od najčešćih oblika prevare je manipulacija kilometražom. Prevaranti mogu da podese merače kilometara da pokažu manji broj pređenih kilometara, čime povećavaju vrednost automobila. Stariji modeli automobila su posebno podložni ovoj vrsti prevare. Uvek proverite istoriju vozila i insistirajte na detaljnom pregledu pre kupovine.

Za dodatne informacije o tome kako izbeći prevare pri kupovini polovnog automobila, možete posetiti veb-sajt Radio-televizije Vojvodine ili se konsultovati sa stručnjacima iz kompanije za automobilske podatke carVertical.

Oni pružaju korisne savete i uputstva koja mogu pomoći u prepoznavanju i izbegavanju uobičajenih prevara na tržištu polovnih automobila. Budite oprezni i informisani da biste osigurali sigurnu i isplativu kupovinu.

Najčešća greška je plaćanje unapred jer prodavci prevaranti objavljuju reklame za automobile koji izgledaju kao da su po povoljnoj ceni. Zatim ubede potencijalnog kupca da se automobil nalazi na udaljenoj lokaciji i traže da im se novac prenese unapred pre dostavljanja automobila.

Često se prave da su drugi zainteresovani kupci kako bi stvorili osećaj urgentnosti. Kada se novac prenese, oni ga podignu, uklone oglas i nestaju bez traga.

Internet prevare

Prevaranti kreiraju lažne veb-stranice prodavaca automobila na kojima prikazuju veoma primamljive ponude. Ove veb-stranice često veoma liče na dobro poznate mreže zastupnika ili marke i koriste gotovo identične veb-linkove.

Kada kupci pronađu ove ponude i kontaktiraju takozvanog prodavca, često se od njih traži da unapred plate – i izgube svoj novac. Kupci treba uvek pažljivo da provere svaku veb-stranicu na kojoj daju svoj novac i ako ponuda deluje kao da je previše dobra da bi bila istinita, onda je to verovatno tako.

Oglasi lažnih auto delova za prodaju je veoma popularno na fejsbuk tržištu, a često uključuje nekog ko reklamira komplet točkova ili retkih delova karoserije za popularni automobil kako bi se stvorila iluzija dobre cene.

Pitaće kupca da im prenese novac, a zatim će nestati. Nažalost, fejsbuk tržište ima slabu kontrolu kvaliteta i nepostojeću korisničku podršku tako da kupci treba da budu veoma oprezni i da razmene novac tek nakon što lično pregledaju robu.

Prevaranti šteluju merače kilometara jer žele da povećaju vrednost automobila koji veštački prodaju. Starije automobile je moguće štelovati mehanički ili pomoću dijagnostičkih uređaja koji se povezuju sa novim vozilima.

Prevara sa vraćanjem kilometraže čini da izgleda kao da je automobil vožen manje kilometara nego što je to u stvarnosti – što dovodi vozača u opasnost da kupi automobil sa mehaničkim problemima i koji vredi daleko manje nego što je plaćen.

Proverite istoriju

Normalno je da vozila pretrpe oštećenja na svakih nekoliko godina. Međutim, nekada prodavci ne dele detalje o istoriji oštećenja automobila, a jedini način da se to sazna je pomoću provere istorije.

Kupovina polovnog automobila sa ozbiljnim oštećenjem u prošlosti može da košta kupce mnogo više novca datog za popravke. Bez spominjanja činjenice da vozilo može da ima oštećenja u strukturi koja ugrožavaju bezbednost.

Neki prodavci prevaranti lažiraju izveštaje o istoriji vozila kako bi uverili kupce da automobil koji prodaju nema mane. Ako se izveštaji o istoriji ne odštampaju i ne generišu na licu mesta, neki događaji se mogu izbrisati. Stoga kupci treba sami da generišu izveštaj o istoriji kako bi izbegli da budu prevareni.

Skoro svi ukradeni automobili završe kao rezervni delovi na crnom tržištu, ali ponekad završe u malim oglasima ili na društvenim mrežama. Kupovina ukradenog vozila će doneti izgubljene dane, ako ne i nedelje, u pokušaju da se povrati novac. U proveri istorije će biti navedeno da li je automobil prijavljen kao ukraden.

Prodavci prevaranti mogu da tvrde da ne prihvataju bankovne prenose, već da preporučuju plaćanja putem servisa kao što je Western Union. Ovo treba da bude momentalni znak za uzbunu, budući da prevaranti mogu da naprave lažne lične karte i tako preuzmu novac, a da nikada ne pokažu stvarni automobil.

Prevod i priprema: Redakcija Kompas info
Povezani članci:

Portal Kompas Info posebnu pažnju posvećuje temama koje se tiču društva, ekonomije, vere, kulture, istorije, tradicije i identiteta naroda koji žive u ovom regionu. Želimo da vam pružimo objektivan, balansiran i progresivan pogled na svet oko nas, kao i da podstaknemo na razmišljanje, diskusiju i delovanje u pravcu boljeg društva za sve nas.