Atmosferski četvorocilindrični motor zapremine 1.5 litara osmišljen je kao produživač dometa za električna vozila.
Uprkos snažnom fokusu auto-industrije na električna vozila, motore sa unutrašnjim sagorevanjem nije lako ugasiti.
Kompanije i dalje ulažu milijarde u njihov razvoj, a rumunska firma Hors Pauertrejn, poznata po motoru koji radi na tečni naftni gas, predstavila je još jedan motor koji može pretvoriti EV u vozilo sa produženim dometom.
Atmosferski motor, nazvan C15, neverovatno je mali. Dimenzije su mu svega 50 x 55 x 27 centimetara, sa zapreminom od 1.5 litara.
U toj „kutiji“ veličine kofera smešteni su generator, inverter, izduvni sistem i sistem za hlađenje. Razvija do 94 konjske snage.
Dizajniran je tako da se integriše sa postojećim električnim pogonima i puni bateriju. Mala veličina omogućava mu da stane horizontalno ili vertikalno, u prednji ili zadnji deo električnih automobila B ili C segmenta, bez većih modifikacija.
Postoji i turbo verzija motora koja razvija do 161 KS. Hors je taj agregat koncepirao za veća putnička vozila D-segmenta i laka komercijalna vozila.
Prema navodima kompanije, motor ispunjava Euro 7 standarde.
„EV modeli sa produženim dometom su najbrže rastuća kategorija pogona na mnogim svetskim tržištima“, rekao je Matijas Đanini, izvršni direktor kompanije Hors Pauertrejn.
Pošto je budućnost električnih vozila i dalje neizvesna, proizvođači se sve više okreću hibridima i sistemima za produženje dometa.
Među njima je i Hjundai koji planira da 2026. lansira električni automobil sa produženim dometom.
Ovi motori ne moraju biti veliki ili snažni da bi dopunjavali bateriju. Oni mogu raditi na efikasnom broju obrtaja koji štedi gorivo i smanjuje brigu vozača o dometu.
EV modeli sa produživačima dometa možda su most koji je proizvođačima potreban za potpuni prelazak na električne automobile.