Kada na osnovu prethodnih interesovanja prepozna šta korisnika najviše interesuje, a kod mladih to je izgled, dramatično se povećava broj video-snimaka o dijetama, vežbanju, lepoti, kojima su oni zasuti
Minut po minut i vreme na telefonu prođe vrlo brzo. Interesantni sadržaji mame i osim što se na njih potroši vrlo mnogo vremena, mnoge osobe gube iz vida da ono što vide na društvenim mrežama nije ni stvarnost ni realnost – nego izbor algoritma na osnovu prethodnih interesovanja. Njihov primarni cilj je da povećaju količinu vremena koje ljudi provode u virtuelnom svetu.
Onlajn zajednica posebna je pretnja za osobe koje boluju od poremećaja u ishrani. To je i bila tema istraživanja naučnika s univerziteta u Melburnu. Njihov cilj bio je da bliže sagledaju kako su moćni algoritmi povezani s mentalnim zdravljem, a posebno su ispitivali potencijalnu ulogu koju algoritmi mogu da imaju na različite poremećaje u ishrani.
Studija se fokusirala na „Tiktok” jer je to jedna od najpopularnijih platformi među mladima kod kojih se najčešće javlja anoreksija, bulimija ili drugi poremećaji ishrane.
Istraživači su utvrdili da nije bilo razlika između učesnika s poremećajem u ishrani i bez njega u vezi s tim koliko su koristili „Tiktok”, ali su postojale upadljive razlike u pogledu sadržaja kojem su bili izloženi preko svojih tiktok algoritama. Algoritmi učesnika s poremećajem u ishrani dali su dramatično više video-snimaka vezanih za izgled (146 procenata), video-zapisa o dijeti (335 odsto), video-zapisa o vežbanju (142 procenata) i video-snimaka o „toksičnom poremećaju u ishrani” (čak 343 odsto).