Пријављивање за субвенције државе за куповину електричних возила у износу до 5.000 евра почиње, а за ту намену Министарство заштите животне средине определило је 170 милиона динара.
Право на субвенцију могу да остваре физичка лица, предузетници и правна лица, а захтеви се подносе министарству закључно са 31. октобром текуће године.
„Као једну од мера државе за унапређење квалитета ваздуха и животне средине, министарство које водим обезбедило је средства за подршку куповини електричних возила. Средства која смо наменили за 2024. годину биће додељена према пристиглим, уредним захтевима грађана и привреде, све док се не утроши укупан износ или најкасније до 31. октобра. Уколико се покаже да интересовање грађана и привреде знатно премашује опредељен износ, ми ћемо се потрудити да обезбедимо додатна средства за субвенције за куповину нових електричних возила“, рекла је министарка заштите животне средине Ирена Вујовић, саопштило је министарство.
Уредбом која је раније усвојена предвиђена је подршка за куповину више врста електричних возила.
Грађани и правна лица који желе да остваре право на субвенционисану куповину електричног мопеда или лаког трицикла, могу да рачунају на подршку од 250 евра у динарској противвредности.
За куповину електричних мотоцикала, мотоцикала са бочним седиштем, тешких трицикала, лаких и тешких четвороцикала, предвиђена је подршка у износу од 500 евра.
Највећи износ субвенције доступан је за електрична путничка возила са највише девет места за седење и електрична теретна возила чија је највећа дозвољена маса до 3,5 тоне, и креће се од 2.500 до 5.000 евра.
Електрични аутомобили су аутомобили који се покрећу електромотором, користећи електричну енергију похрањену у акумулатору или другим уређајима за похрану енергије. Они имају неколико могућих предности у односу на конвенционалне аутомобиле са унутарњим сагоревањем, као што су смањење онечишћења зрака, смањење емисије стакленичких гасова, мања зависност од нафте и ниски трошкови одржавања.
У Србији је регистровано око 500 електричних возила, а држава је за њихову набавку определила два милиона евра субвенција. Међутим, електрични аутомобили су и даље скупљи од конвенционалних и хибридних аутомобила због додатног трошка њихових литијум-јонских акумулатора, који су такође опасни због касније рециклаже. Други проблем је недостатак инфраструктуре за пуњење и страх од нестанка енергије пре достизања одредишта због ограниченог досега постојећих електричних аутомобила. Такође, у Србији није дефинисана регулатива за продају електричне енергије коју користе ова возила.
Најчешћи корисници електричних аутомобила у Србији су људи који се баве напредним технологијама и они који имају свест о загађењу и желе да возе аутомобиле који најмање емитују штетно загађење. Млади људи, ипак, воле да чују звук мотора, тако да они још увек нису заинтересовани за електричне аутомобиле.