Početna » Nauka » Kako reciklaža litijum-jonskih baterija može promeniti industriju

Značaj reciklaže baterija za očuvanje prirodnih resursa

Kako reciklaža litijum-jonskih baterija može promeniti industriju

Aurubis AG i australijska kompanija za materijale i tehnologije baterija Talga Group Ltd potpisali su razvojni sporazum za proizvodnju anoda od recikliranog grafita iz litijum-jonskih baterija.

Testovi sa prvim serijama Aurubis materijala iz litijum-jonskih baterija pokazali su veoma obećavajuće rezultate. Cilj razvojnog projekta je da se Talga tehnologija proširi na sve Aurubis grafitne sirovine kroz bližu saradnju između dve kompanije.

Saradnja Aurubisa i Talge

Ekspertiza Aurubisa u reciklaži složenih materijala biće dopunjena Talginim inovativnim tehnologijama obrade grafita i proizvodnje anoda. Partneri planiraju da finalizuju ovaj razvoj do 2025. godine, a projekat je pokrenut zbog sve većeg interesovanja kupaca za reciklirane grafitne anode.

Granit
Foto: Aurubis 

Aurubis i Talga prate strateški pristup zadržavanju vrednog grafita u procesu kako bi uspostavili evropski lanac snabdevanja za ovaj važan materijal, koji je ključni faktor za industriju baterija.

Proces reciklaže Aurubisa

Aurubisov proces reciklaže koji se fokusira na litijum generiše visokokvalitetni grafit. Aurubis izvlači dragocene metale kao što su litijum, nikl, kobalt, mangan i grafit koristeći hidrometalurški proces, sa visokim prinosima od oko 95% u proseku za sve metale.

Metali dobijeni u Aurubisovom procesu reciklaže mogu se koristiti za nove baterije i druge proizvode.

Grafit u litijum-jonskim baterijama

Grafit čini oko 30% litijum-jonskih baterija. Aurubis ekstrahuje grafit u koncentratu sa visokom čistoćom od preko 90% ugljenika koristeći svoj efikasan i patentirani proces reciklaže baterija. Multimetalni proizvođač uspešno je testirao svoj proces u pilot postrojenju u Hamburgu i trenutno gradi demonstraciono postrojenje.

Talgina uloga u razvoju anoda

Talga će očistiti grafitni koncentrat koji obezbeđuje Aurubis i preraditi ga u materijal spreman za anode koristeći svoje patente tehnologije obrade recikliranog grafita i proizvodnje anoda, modifikovane iz projekta prirodnog grafita iz Švedske.

Komentari lidera kompanija

Inge Hofkens, COO Aurubisa za multimetalnu reciklažu, komentarisao je: „Smatramo da je ovo partnerstvo važna prilika. Sa recikliranim grafitom zadržavamo ključni materijal za baterije u procesu.

Recikliranje baterija
Foto: Tech Xplore

Cilj je povećati nezavisnost EU od stranih lanaca snabdevanja grafitom i postaviti temelje za ogromne uštede CO2 — kao što smo to učinili sa bakrom.“

Martin Filips, CEO Talge, rekao je: „Zadovoljni smo što smo partneri sa Aurubisom na razvoju komercijalnog proizvoda od recikliranih anoda. Ovo partnerstvo je u skladu sa našom širom ambicijom da proizvedemo materijale za baterije koji omogućavaju najodrživije baterije na svetu.“

Značaj grafita za industriju baterija

Grafit je ključni energetski intenzivan ulazni materijal za proizvodnju baterija; većinom se proizvodi u Kini.

Proizvodnja sintetičkog grafita je veoma energetski intenzivan i jedan je od najvećih emitera CO2 kod baterija. Stoga proces reciklaže ima veliki potencijal za smanjenje CO2 u brzo rastućem tržištu proizvodnje baterija, gde su svi poznati procesi proizvodnje baterija zasnovani na grafitu.

Podsticaji EU za reciklažu baterija

EU podstiče projekte reciklaže baterija kroz brojne politike. Zakon o kritičnim sirovinama postavio je cilj da do 2030. godine 25% godišnje potrošnje strateških sirovina (koje uključuju grafit) dolazi iz recikliranih izvora.

Pored toga, EU regulativa o baterijama postavila je ambiciozne ciljeve za proizvođače baterija: ukupna efikasnost reciklaže litijum-jonskih baterija mora biti najmanje 70% do kraja 2030. godine. Reciklaža potrošenog grafita može postati značajna osnova za postizanje ovih zahteva.

Značajan korak napred u recikliranju baterija

Aurubis je nedavnom izjavom izvestio o veoma obećavajućim rezultatima u testovima svojih novih metoda recikliranja, koristeći hidrometalurški proces za ekstrakciju oko 95% vrednih metala kao što su litijum, nikl, kobalt, mangan i grafit iz potrošenih litijum-jonskih baterija.

Ova inovacija predstavlja značajan korak napred u recikliranju baterija električnih vozila, što je ključno za smanjenje ekološkog uticaja ovih tehnologija. Ekološki aspekti električnih vozila su često predmet rasprave.

Efikasnije metode reciklranja litijum-jonskih baterija

Dok električna vozila ne proizvode zagađenje vazduha tokom upotrebe, njihova proizvodnja i korišćenje baterija koje se oslanjaju na neobnovljive resurse, poput retkih metala, postavljaju izazove za životnu sredinu.
Istraživači širom sveta rade na razvoju efikasnijih metoda recikliranja ovih baterija, kako bi se smanjio njihov ekološki otisak.
Na Univerzitetu Rajs, naučnici su postigli uspeh u ekstrakciji vrednih metala putem brzog zagrevanja, dok su istraživači iz Nacionalne laboratorije Ouk Ridž predložili rešenje koje uključuje kombinovanje potrošenih baterija u sistem za skladištenje energije velikih razmera.
Ove metode mogu značajno doprineti smanjenju otpada i ponovnoj upotrebi resursa. U zaključku, recikliranje baterija električnih vozila ne samo da pomaže u očuvanju prirodnih resursa, već i u smanjenju negativnog uticaja na životnu sredinu. Kako se tehnologije razvijaju, očekuje se da će se povećati efikasnost i dostupnost recikliranja ovih važnih komponenti električnih automobila.

Izvor: aurubis.com, benchmark.rs

Prevod i priprema: Redakcija Kompas info
Povezani članci:

Portal Kompas Info posebnu pažnju posvećuje temama koje se tiču društva, ekonomije, vere, kulture, istorije, tradicije i identiteta naroda koji žive u ovom regionu. Želimo da vam pružimo objektivan, balansiran i progresivan pogled na svet oko nas, kao i da podstaknemo na razmišljanje, diskusiju i delovanje u pravcu boljeg društva za sve nas.