12. мартa 2024. године, технолошка компанија „Iron Lev“ је објавила успешно пилотирање свог воза на магнетној левитацији док је тим тестирао руту Адриа-Местре у Италији. Овај воз, назван првим светским возом на магнетној левитацији, виђен је како се самостално креће без присуства возача на постојећој прузи по први пут у историји.
Тест „Iron Lev-a“ је показао потенцијал примене возова на магнетној левитацији на већ постојеће железничке пруге, дајући увид у будућност јавног превоза и система транспорта робе који циљају на смањење буке и вибрација.
Тест вожња извршена у Венето региону
„Iron Lev“ је изјавио да је тест њиховог воза на магнетној левитацији извршен на рути Адриа-Местре и представљен на сајму LETExpo 2024 у присуству председника Венето региона, Луке Заиа.
Током теста, прототип возила тежак једну тону прешао је референтну пругу саморегулисаном брзином од 70 km/h. „Iron Lev“ тврди да није вршио никакве модификације на 2 km дугој тестној прузи, и тим није додавао никакве додатне елементе прототипу воза на магнетној левитацији.
Како се може видети у снимку који су објавили, магнетске скије су омогућиле возилу да лебди самостално, директно интерагујући са конвенционалним железничким шинама чак и без надзора возача локомотиве.
Како ради магнетна левитација (MAGLEV)?
Магнетна левитација постоји већ неко време, али компаније за превоз нису је често усвајале због комплексне технологије, високих трошкова и ограничене употребе. Тестови „IronLev-a“ могли би поново покренути интересовање, подржавајући њихову страну и охрабрујући више компанија да наставе тамо где је прошлост стала, имајући у виду напредне технологије које индустрија данас поседује.
Возови на магнетној левитацији користе магнете како би лебдели изнад пруге уместо точкова који се котрљају по њој. То ствара јастук ваздуха између воза и пруге.
Будући да нема контакта између воза и пруге, мање је трења укључено, што значи да воз може ићи много брже и користити мање енергије.
Возови на магнетној левитацији такође одбацују точкове, и због њихове одсутности, елиминисани су грејтинг звуци који се производе приликом кочења или када возила долазе до наглог заустављања. То пружа глађу и тишу вожњу, а осим тога, одсуство контакта значи и мање вибрација, стварајући мање или готово безпотресну вожњу за путнике и робу која се превози.
„IronLev“ има за циљ да поново покрене дискусију о трансформацији транспорта магнетном левитацијом нудећи конкретни резултат смањења трошкова и ефикасности ове технологије, почевши од свог летећег воза и пилот теста.
„IronLev-ov феромагнетни материјал за левитацију воза“
„IronLev“ користи једноставна својства феромагнетског материјала, или обичног челика, који може да функционише на било којој гвозденој прузи без потребе за изградњом ад-хок инфраструктуре. Компанија тврди да не треба градити нове пруге за возове на магнетној левитацији јер се технологија може користити на већ постојећим железничким пругама.
Возови које развијају не захтевају сталну електричну енергију да би лебдели, што може смањити потрошњу енергије. Укратко, „IronLev“ покушава да произведе возове који могу континуирано да лебде, функционишу у свако доба и функционишу на обичним железничким пругама без стварања трења или потребе за додатном електричном енергијом да би лебдели.
У тренутку објављивања приче, „IronLev“ је већ усмерио своје погледе на развој додатне моторизоване платформе која ће комплетирати следећи тест компаније са потпуно левитирајућим возом. Очекује се да ће ово возило тежити до 20 тона са максималном брзином од 200 km/h.
Док је примена магнетне левитације на јавни превоз део мисије „IronLev-a“, компанија ради на комерцијализацији технологије за системе превоза људи како би помогла у производњи решења за ниску буку у урбаним окружењима.