На Bernstein Annual Strategic Decisions конференцији у мају, извршни директор Ford-а, Jim Farley, поделио је своју визију мобилности која је, по његовом мишљењу, најбоља за америчко тржиште аутомобила.
Након десетодневног путовања у Кину, Farley је говорио о EREV возилима, или Extended-Range Electric Vehicles. Ова возила су потпуно електрична, са уграђеним генератором (обично бензинским мотором) који пуни батерију када је то потребно, продужавајући њен домет.
EREV возила: Средње решење за америчко тржиште
За разлику од plug-in hibrida, EREV возила практично елиминишу потребу власника да се носе са недовољно развијеном инфраструктуром за пуњење електричних возила у Америци или чекањем на „похлепне кориснике пуњача“ који отежавају пуњење EV-а; једино “допуњавање” које би могло бити потребно било би на бензинској пумпи.
Извршни директор Ford-а је тврдио да би ова “међурешења” могла претворити скептичне Американце према EV возилима у верне кориснике и показати се веома профитабилним за произвођаче аутомобила.
EV са дометом од 1100 километара
“Они се не возе као возила са унутрашњим сагоревањем, тако да добијате EV са дометом од 1100 километара. Немате анксиозност због домета на дужим путовањима. Не морате да се ослањате на пуњаче,” рекао је Farley. “И та возила имају упола мање батерија, па су врло профитабилна.”
“То је добро решење; зато је популарно у Кини, зато је удвостручило своју продају у Кини, и нама се то решење заиста свиђа.”
Иако EREV возила нису споменута у Ford-овим радикално ревидираним EV плановима, један од Ford-ових конкурената можда већ предњачи у технологији којом је његов CEO фасциниран.
Упознајте “xEV”
Према извештају из Korea Economic Daily, Hyundai Motor Group, матична компанија Hyundai-а и Kia-е, развија сопствене погонске системе следеће генерације са технологијом extended-range електричних возила.
Званичници Hyundai-а који су разговарали са KED наводе да је истраживање EREV технологије, назване “xEV” од стране Hyundai-а, резултат испитивања реалности поседовања традиционалних батеријских EV возила. Сматрају да батеријска EV возила, попут њихове Ioniq серије, имају ограничен домет и пате од недостатка EV инфраструктуре, што може бити велика препрека за усвајање EV возила.
Параноја од пожара у вези са EV возилима у Кореји
Поред тога, све већи скептицизам према EV возилима у родној земљи Hyundai-а, Јужној Кореји, мотивише произвођача аутомобила да се посвети EREV возилима пре него што се потпуно посвети традиционалним батеријским електричним возилима.
Према извештају „Korea JoongAng Daily“, власти у главном и највећем граду земље, Сеулу, потресао је страшан пожар EV возила у подземној гаражи. Пожар је оштетио 880 оближњих возила и оставио 1.600 домаћинстава без струје и воде на недељу дана.
Као резултат тога, Градска влада Сеула предлаже нова правила која би ограничила приступ EV возила напуњених преко 90% у подземним гаражама и наметнула лимит пуњења од 80% на брзо пуњење унутар градске области Сеула, преноси TheStreet.