Рој беспилотних грађевинских дронова и робота недавно је асфалтирао 157,79 км аутопута Пекинг-Хонг Конг, завршивши први пројекат асфалтирања пута потпуно без људског рада.
Механизација компаније Sany Group
Механизацију је обезбедила компанија Sany Group, која је успешно спровела прву демонстрацију беспилотне грађевинске опреме на индустријском нивоу, покривајући највећу ширину коловоза и највећи обим, чиме је постигнут нови корак у нивоу интелигентне градње аутопутева у Кини.
Високи захтеви за опрему
Изградња високих брзих путева има изузетно високе захтеве за опрему за ваљање и технологију рада. Овога пута коришћено је неколико Sany-jevih високотехнолошких беспилотних машина, укључујући финишер ширине 20 метара, шест 13-тонских двоструких челичних ваљака и три 30-тонска ваљка са гуменим точковима.
🇨🇳 China has completed the world’s first fully unmanned paving construction project
Unmanned construction drone swarms paved and rolled across a 157.79km stretch on the Beijing-HK Expressway, completing the world’s first fully unmanned road paving project⬇️
–
On the afternoon of… pic.twitter.com/EHfKS9olHQ— ChenKojira 🇨🇳 (@ChenKojira) October 9, 2024
Комбинација 1+3+3+3 формирала је огроман грађевински тим, а стандардизовани рад тима постигнут је захваљујући интелигентним алгоритмима за распоређивање.
Интелигентни систем позиционирања
Беидоуов центиметарски систем позиционирања високе прецизности и сопствена мрежа комуникације са ниском латенцијом омогућили су планирање оптималне путање у реалном времену за тим, у строгом складу са захтевима процеса ваљања, чиме је постигнуто „блиско праћење и споро ваљање“, избегнуто је пропуштање притиска или недовољан притисак, и обезбеђен је квалитет ваљања.
Иновативни SAP200C-10 финишер
Посебно се истиче да је велики беспилотни финишер SAP200C-10 финишер, који је коришћен у овом пројекту, постигао јединствено асфалтирање са ширином асфалтирања од 19,25 метара, што је први пут у домаћем и међународном грађевинском сектору.
Побољшана ефикасност и квалитет коловоза
Финишер SAP200C-10 је алат за асфалтирање широких површина на брзим двоколовозним до четвороколовозним путевима. У овом пројекту, SAP200C-10 финишер не само да је значајно побољшао ефикасност изградње и смањио број спојева, већ је и ефикасно унапредио равност и дуготрајност коловоза.
Прецизно позиционирање и висока ефикасност
Sany-jev рој дронова коришћен у овом пројекту, захваљујући алгоритмима за праћење путања високе прецизности и сопствено развијеним системима за прецизно самопозиционирање, може прецизно препознати и лоцирати ивичњаке, чиме се постигло право „0“ ивица на ивицу асфалтирање.
Није био потребан мали ваљак за завршну обраду ивица, а путна површина је формирана у једном кораку, што је значајно побољшало радну ефикасност и квалитет.
Напредак у грађевинској технологији
Овај подухват несумњиво представља велики напредак у традиционалној грађевинској технологији, означавајући двоструки скок у кинеској технологији изградње путева у смислу ширине и ефикасности.
Инсталација индустријских робота у Кини порасла је 13 пута у протеклој деценији и сада је заслужна за производњу робе у вредности од 7 трилиона долара у Кини ове године.