У Београду је одржан 18. Београдски ракија фест са којег је упућена иницијатива да се прогласи Светски дан шљивовице.
Саветник председника Привредне коморе Србије Вељко Јовановић изјавио је да је на седници групације произвођача ракије и алкохолних пића, одржаној током фестивала, потекла иницијатива брендирања шљивовице и ракије као националног и регионалног бренда и сматра да су шансе за проглашење велике.
Он је подсетио да је на листи светске нематеријалне баштине Унеско уписана шљивовица, односно технологија производње и знања. Истакао је да је Балкан регион одакле би требало да крене брендирање ракије на тржиштима где то пиће још није препознато.
Јовановић је додао да је у Србији регистровано више од 1.000 произвођача ракије, чији број расте.
Директор Привредне коморе Србије за регион Ужице Ана Лапчевић рекла је да су на фестивалу оцењивали различите узорке ракије набављених у промету.
„То је ракија са полица продавница, из шанкова у угоститељским објектима. То је оно што заиста даје праву слику о томе шта пијемо. На оцењивању је овај пут било нешто више од 40 узорака и заиста су сви били сјајни“, навела је Лапчевићева.
Она је оценила да је шљива, као воће, сировина која даје најкомплексније и јако алкохолно пиће у категорији воћних ракија.
„То место шљива никад неће изгубити. Али, наравно, наши произвођачи дестилерије раде и са другим воћним врстама и квалитет у свим подврстама воћних ракија је одличан. Ту је присутан стални напредак, тако да ће свакако и помака у квалитету и даље бити“, рекла је Лапчевић.