Почетна » Економија » Трошкови транспорта из Азије у Европу порасли за 400%

Испоруке касне 10-15 дана

Трошкови транспорта из Азије у Европу порасли за 400%

  Поремећаји глобалних ланаца снабдевања изазвани текућим тензијама у Црвеном мору могли би да потрају годину дана, упозорио је јапански бродски гигант „Mitsui OSK Lines“ (MOL).

Главни играчи у бродарској индустрији, укључујући MOL, привремено су престали да користе Суецки канал, критични поморски трговачки пут који повезује Средоземно море са Црвеним морем и витални морски пут за енергију и терет између Азије и Европе.

Ово је уследило након десетина напада беспилотним летелицама и ракетама које су извели побуњеници Хути са седиштем у Јемену у Црвеном мору од почетка рата између Израела и Хамаса у октобру.

Foto: Containerlift

„То је историјски догађај“, рекао је председник MOL-а Такеши Хашимото у интервјуу за Блумберг, мислећи на заустављање транзита од стране бродских оператера.

Foto: Okvir / Takeši Hašimoto

Тренутно има довољно бродова, али је ситуација критична

„Ситуација ће се наставити барем у наредна два-три месеца. А као најгори сценарио, шест месеци или годину дана“, изјавио је Хашимото. МOL је један од највећих светских бродских оператера са флотом од око 800 пловила.

Према Хашимоту, тренутно има довољно бродова да преброде поремећај. Међутим, ако би глобална економија нагло порасла и потражња за робом порасла, дошло би до мањка бродских капацитета, упозорио је он.

Трошкови транспорта из Азије у Европу порасли су за 400%

Поремећаји у транспорту изазвани нападима побуњеника Хути на бродове у Црвеном мору подигли су трошкове транспорта робе на неким рутама Кина-Европа за око 400%, рекао је европски комесар за економију Паоло Ђентилони, који је такође поменуо да је време испоруке такве руте су порасле за 10-15 дана.

Foto: Infomedia Balkan / Paolo Đentiloni

Комесар је изразио наду да кризе на једној од најважнијих светских трговинских рута неће довести до значајног повећања инфлације у ЕУ, али је додао да би „даљи поремећаји у снабдевању могли довести до виших цена“.

Побуњеници Хути са седиштем у Јемену извели су десетине напада беспилотним летелицама и ракетама на комерцијалне бродове који су се кретали преко Црвеног мора од почетка рата између Израела и Хамаса у октобру.

Као резултат тога, многе велике бродарске компаније престале су да користе Суецки канал и уместо тога преусмеравају бродове око Рта добре наде у јужној Африци. Напади су такође, како се извештава, изазвали удвостручење просечних цена контејнера на глобалном нивоу у последњих месец дана, док су цене цистерни за гориво за одређене дестинације порасле на највиши ниво за разлику од претходних година.

Прошлог месеца, министри спољних послова ЕУ постигли су пробни споразум о покретању поморске мисије у Црвеном мору за одбрану теретних бродова. Немачка, Француска и Италија предложиле су тај потез као одговор на захтеве Холандије, чија је индустрија трговачког бродарства посебно погођена нападима. Високи дипломата блока Жозеп Борел рекао је да се очекује да ће мисија бити покренута 19. фебруара.

Извор: RT.com, Bloomberg

Превод и припрема: Редакција Компас инфо
Повезани чланци:

Портал Компас Инфо посебну пажњу посвећује темама које се тичу друштва, економије, вере, културе, историје, традиције и идентитета народа који живе у овом региону. Желимо да вам пружимо објективан, балансиран и прогресиван поглед на свет око нас, као и да подстакнемо на размишљање, дискусију и деловање у правцу бољег друштва за све нас.