На динамично аутомобилском тржишту појавила се нова натријум-јонска батерија која може да се напунити од 10 до 80 одсто за мање од шест минута, што је изузетно брзо.
Натријум-јонска технологија већ дуго се сматра потенцијалном алтернативом данашњим литијум-јонским батеријама. Натријума има знатно више, а не захтева ретке метале, што ову технологију чини и јефтинијом и еколошки прихватљивијом, пише Ревијахак. До сада су проблем биле ограничене перформансе и краћи домет, али изгледа да се ствари мењају.
Вест о великом технолошком напретку стиже из Индије, из Центра за напредна научна истраживања „Џавахарлал Нехру“, где су научници користили материјале попут наночестица, слојева угљеничних влакана и алуминијума у аноди батерије.
Резултат је батерија која комбинује брзо пуњење, високу безбедност и дуготрајност. Батерија наводно може издржати више од 3000 циклуса пуњења, што значи да би могла трајати дуже од самог аутомобила.
За сада је технологија најприкладнија за мање електричне аутомобиле и градску вожњу, где велики домет није од пресудног значаја.
Ипак, батерије су и даље теже и заузимају више простора од литијумских, што представља изазов за већа возила.
Упркос томе, произвођачи аутомобила већ показују велико интересовање, а у току су и планови за примену ове технологије у приступачнијим моделима аутомобила.