Европски купци аутомобила сада више преферирају кинеске аутомобиле него америчке, показује ново истраживање.
Као део веће студије, фирма за истраживање тржишта Escalent испитала је ставове купаца аутомобила у Великој Британији, Немачкој, Француској, Шпанији и Италији. Резултати показују драматичну промену у ставовима људи према кинеским аутомобилима. Чак 47 одсто испитаника каже да би размислило о куповини кинеског аутомобила, док би 44 одсто размислило о америчком аутомобилу. То је оштра промена у односу на прошлу годину, када је само 31 одсто преферирало кинеске аутомобиле, а чак 51 одсто америчке, преноси Ревија ХАК.
Поверење у кинеске марке је такође порасло, мада се мора рећи да је и даље ниско: 19 одсто сада верује роби из Кине, у односу на 12 одсто прошле године. За поређење, поверење у америчку робу је пало са 31 на 24 одсто.
КЦ Бојс, потпредседник за развој погона и енергетску транзицију у Escalent-у, верује да би геополитичке тензије могле објаснити пад поверења у америчке марке.
„Волео бих да верујем да геополитика, царине, трговински споразуми и однос Сједињених Држава према Русији и Украјини играју улогу у осећањима европских купаца према Сједињеним Државама и америчким маркама аутомобила.“
Чак 72 одсто испитаника сматра да би кинески аутомобили требало да буду јефтинији од етаблираних марки. Само 13 одсто је спремно да плати више за кинески аутомобил, чак и ако је објективно бољи.